Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, izlencelerin dağıtılması |
|
2) |
Aşkın Anlamları ve Toplumsal Bağlamı |
Bauman, Zygmunt. (2016). Akışkan Aşk / İnsan İlişkilerinin Kırılganlığına Dair. Versus Yayinevi |
3) |
Aşkın Anlamları ve Toplumsal Bağlamı II |
Bauman, Zygmunt. (2016). Akışkan Aşk / İnsan İlişkilerinin Kırılganlığına Dair. Versus Yayinevi |
4) |
Aşk ve Özgürleşme
|
Giddens, A. (1994). Mahremiyetin Dönüşümü. Modern toplumlarda cinsellik, aşk ve erotizm. İstanbul: Ayrıntı. |
5) |
Aşkın Sınıfı ve Toplumsal Hareketlilik |
Bourdieu, P. (2002). Pierre Bourdieu on Marriage Strategies. Population and Development Review 28(3), 549-558. |
6) |
Aşk, kapitalizm ve Tüketim kültürü |
Bourdieu, P. (2002). Pierre Bourdieu on Marriage Strategies. Population and Development Review 28(3), 549-558.
Giddens, A. (1994). Mahremiyetin Dönüşümü. Modern toplumlarda cinsellik, aşk ve erotizm. İstanbul: Ayrıntı. |
7) |
Aşk ve Toplumsal Cinsiyet |
Simmel, Georg (2018): Kadınlar Cinsellik ve Sevgi. Nobel Kitap |
8) |
Vize |
1-7 Hafta arası tüm dökümanlar |
9) |
Aşkın Dönüşümü |
Giddens, A. (1994). Mahremiyetin Dönüşümü. Modern toplumlarda cinsellik, aşk ve erotizm. İstanbul: Ayrıntı. |
10) |
Aşk ve Evlilik Piyasaları |
Bauman, Zygmunt. (2016). Akışkan Aşk / İnsan İlişkilerinin Kırılganlığına Dair. Versus Yayinevi |
11) |
Küresellesme ve Ulusaşırı Aile |
Atay, Tayfun. (2012). Çin İşi Japon İşi. Cinsiyet ve Cinsellik Üzerine Antropolojik Değiniler. İstanbul: İletişim.
Bauman, Zygmunt. (2016). Akışkan Aşk / İnsan İlişkilerinin Kırılganlığına Dair. Versus Yayinevi
|
12) |
Akrabalık ve Aile Ağları, Ulusaşırılık |
Bourdieu, P. (2002). Pierre Bourdieu on Marriage Strategies. Population and Development Review 28(3), 549-558.
Giddens, A. (1994). Mahremiyetin Dönüşümü. Modern toplumlarda cinsellik, aşk ve erotizm. İstanbul: Ayrıntı.
Illouz, E. (2013). Aşk Neden Acıtır. İstanbul: Jaguar Kitap
|
13) |
Aşk ve popüler Kültür |
Beck, U. & Beck-Gernsheim, E. (2011). Aşkın Normal Kaosu. Ankara: İmge Kitabevi. |
14) |
Politik bir Proje Olarak Aşk |
Atay, Tayfun. (2012). Çin İşi Japon İşi. Cinsiyet ve Cinsellik Üzerine Antropolojik Değiniler. İstanbul: İletişim.
Giddens, A. (1994). Mahremiyetin Dönüşümü. Modern toplumlarda cinsellik, aşk ve erotizm. İstanbul: Ayrıntı |
Ders Notları / Kitaplar: |
Atay, Tayfun. (2012). Çin İşi Japon İşi. Cinsiyet ve Cinsellik Üzerine Antropolojik Değiniler. İstanbul: İletişim.
Bauman, Zygmunt. (2016). Akışkan Aşk / İnsan İlişkilerinin Kırılganlığına Dair. Versus Yayinevi
Beck, U. & Beck-Gernsheim, E. (2011). Aşkın Normal Kaosu. Ankara: İmge Kitabevi.
Bourdieu, P. (2002). Pierre Bourdieu on Marriage Strategies. Population and Development Review 28(3), 549-558.
Giddens, A. (1994). Mahremiyetin Dönüşümü. Modern toplumlarda cinsellik, aşk ve erotizm. İstanbul: Ayrıntı.
Illouz, E. (2013). Aşk Neden Acıtır. İstanbul: Jaguar Kitap
Simmel, Georg (2018): Kadınlar Cinsellik ve Sevgi. Nobel Kitap
|
Diğer Kaynaklar: |
Illouz, E. (2013). Aşk Neden Acıtır. İstanbul: Jaguar Kitap
Simmel, Georg (2018): Kadınlar Cinsellik ve Sevgi. Nobel Kitap
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|