SOS334 Latin Amerika'da Şiddet ve Kimlikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS334
Ders İsmi: Latin Amerika'da Şiddet ve Kimlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu programda Latin Amerika’daki siyasal-toplumsal konular ve olguların incelenmesi amaçlanmıştır. Dersin amacı, öğrencilerin Latin Amerika siyaseti ve toplumuna dair tartışma ve literatüre hakim olması ve temel meselelere ve kuramlara tarihsel gelişimleriyle birlikte aşina olmasıdır. Ders boyunca önemli bölgesel kırılmaların yaşandığı 20. yüzyılın başından günümüze Latin Amerika’daki seçilmiş konular ve bunların yarattığı sonuçlar yerel, bölgesel ve küresel boyutlarıyla ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Böylelikle, dersin sonunda katılımcıların bölgedeki güncel meseleler hakkında tarihsel perspektifinden dikkate alındığı bir bakış açısına sahip olması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Latin Amerika’daki siyasal-toplumsal konuları ve olguları kavrar.
2) Latin Amerika siyasetine ve toplumuna dair tartışmalara ve literatüre hakim olur.
3) Latin Amerika’daki toplumsal olguları yerel, bölgesel ve küresel boyutlarıyla tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarihin arka planını anlamak Ders notları
2) Kıtanın sömürge geçmişi ve bağımsızlık mücadeleleri Ders notları
3) Kıtanın sömürge geçmişi ve bağımsızlık mücadeleleri Ders notları
4) 20. yüzyıla girerken Latin Amerika toplumlarında devlet ve toplum ilişkileri Ders notları
5) 20. yüzyıla girerken Latin Amerika toplumlarında devlet ve toplum ilişkileri Ders notları
6) İki dünya savaşı arasında Latin Amerika ülkeleri Ders notları
7) İki dünya savaşı arasında Latin Amerika ülkeleri Ders notları
8) ARA SINAV Ders notları
9) 1945 sonrası askeri rejimleri anlamak Ders notları
10) 1945 sonrası askeri rejimleri anlamak Ders notları
11) Latin Amerika ve ABD İlişkilerinin Doğası Ders notları
12) Latin Amerika ve ABD İlişkilerinin Doğası Ders notları
13) 2000 sonrası yükselen sol Ders notları
14) 2000 sonrası yükselen sol Ders notları
15) Final sınavı Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rouquié, Alain, Cüneyt Akalın, ve Şirin Tekeli. 1986.
Latin Amerika'da askeri devlet. İstanbul: Alan Yayıncılık
Bethell, Leslie. 1998. Latin America: politics and society since 1930. Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press
Di Tella, Torcuato S. 2001. Latin American politics: a theoretical approach. Austin: University of Texas Press
Chalmers, Douglas A. 1972. Changing Latin America; new interpretations of its politics and society. New York: Academy of Political Science
Veltmeyer, Henry, James F. Petras, and Ali Ergin Demirhan. 2007. Latin Amerika'da devlet iktidarı ve toplumsal hareketler. İstanbul: Kalkedon.
Diğer Kaynaklar: Di Tella, Torcuato S. 2001. Latin American politics: a theoretical approach. Austin: University of Texas Press
Chalmers, Douglas A. 1972. Changing Latin America; new interpretations of its politics and society. New York: Academy of Political Science
Veltmeyer, Henry, James F. Petras, and Ali Ergin Demirhan. 2007. Latin Amerika'da devlet iktidarı ve toplumsal hareketler. İstanbul: Kalkedon.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. 5
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. 5
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 1 50
Küçük Sınavlar 1 50
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 144