Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence
Ders akışı ve ders planının tartışılması
Ders planının bütünlüğünün test edilmesi
|
a |
2) |
Aile Kuramları
Canatan, Kadir (2013): Aile hakkında Kuramsal Perspektifler. Aile Sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap, 31-50.
|
Davidoff, Leonore (2012): Aile Paradoksu: Tarihçilere bir Çağrı. Feminist Tarih Yazımında Sınıf ve Cinsiyet. İstanbul: İletişim Yayınları, 49-66
Toplumsal Cinsiyet I: Farklı Paradigmalar
|
3) |
Mülkiyet ve devletin aile yapıları ile ilişkileri
Engels, Friedrich: Ailenin, Özel Mülkiyetin ve Devletin Kökenleri.
|
Eleştirel Tartışma |
4) |
Aile, Ev ve Hane: Tanımlar ve Dinamikler |
Canatan, Kadir (2013): Aile Kavramının Tanımı. Aile Sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap, 53-64.
Duben, Alan (2012): Tarihselperspektiften Türk AileveHaneleri. Kent, Aile,Tarih. İstanbul: İletişim, 105-142.
|
5) |
Osmanlı’da Aile |
Duben, Alan (2012): “Geçmişte Türk Ailesi: Mitos ve Gerçekler” & “Osmanlı’nın Son Dönemlerinde İstanbul’da Aile Kurma”. Kent, Aile,Tarih. İstanbul: İletişim, 143-187. |
6) |
Türk Modernleşmesi ve Aile |
Sancar, Serpil (2013): Aile Odaklı Modernleşme. Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti. Erkekler Devlet, Kadınlar Aile Kurar. İstanbul: İletişim, 191-257. |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Aile ve Toplumsal Yapı I |
Kıray, Mübeccel (1999): Türkiye’de Aile ve Kadın. Seçme Yazılar. İstanbul: Bağlam, 105-184. |
9) |
Aile ve Toplumsal Yapı II |
Özbay, Ferhunde (1998): Türkiye’de Aile ve Hane Yapısı: Dün, Bugün, Yarın. 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler. İstanbul: Tarih Vakfı, 155-172.
Kağıtçıbaşı, Çiğdem (1991): Türkiye’de Aile Kültürü.
http://www.journals.istanbul.edu.tr/iukad/article/viewFile/1023012352/1023011584
|
10) |
Aile ve Kadın Emeği |
Davidoff, Leonore (2012): Ev işinin rasyonelleşmesi. Feminist Tarih Yazımında Sınıf ve Cinsiyet. İstanbul: İletişim Yayınları, 143-187.
Dedeoğlu, Saniye (2000): Toplumsal cinsiyet rolleri açısından Türkiye’de aile ve kadın emeği. Toplum ve Bilim, 86 Güz, 139-170.
http://www.birikimdergisi.com/pdf/86.pdf#page=140
|
11) |
Aile: İktidar ve Direniş İlişkileri |
Bolak, Hale (1993): “Aile İçi kadın erkek ilişkilerinin çok boyutlukavramlaştırılmasına yönelik öneriler” &
Sirman, Nükhet (1993): “Köy Kadınının aile ve evlilikte güçlenme mücadelesi” &
Yalçın-Heckmann (1993): “Aşiretli kadın: Göçer ve yarı-göçer toplumlarda cinsiyet rolleri ve kadın stratejileri”
İçinde: Tekeli, Şirin (1993): 1980’ler Türkiye’sinde Kadın Bakış Açısından kadınlar. İstanbul: İletişim, 233-290.
|
12) |
Aile ve Siyasi İktidar |
Özbay, Ferhunde (2013): Demografik Dönüşüm Sürecinde İktidar, Kadın ve Aile.
Ulusoy, Deniz (2013): Kadınların Ücretli-Ücretsiz Emek Kıskacı: AKP’nin Aile Politikaları ve Yeni Muhafazakârlık.
Tarhan, Mehmet (2013): Aile Temelli Sosyal Politikalar ve LGBT.
İçinde: Başka bir Aile Anlayışı mümkün mü? HeinrichBöll Türkiye Temsilciliği, 105-141.
http://tr.boell.org/sites/default/files/baska_bir_aile_anlayisi_mumkun_mu.pdf
|
13) |
Alternatif Aile Modelleri |
İş, Sema Merve (2013): Aile ve Ebeveynliğe Queer Yaklaşım: Lezbiyen, Biseksüel, Trans ve Queer Ebeveynlerin Deneyimleri.
Adak, Sevgi (2013): Aile Dışında Hayat Var mı? Bir Kampanyanın Ardından.
Roseneil, Sasha (2013): Geleneksel Aile Dışında Mahrem Yurttaşlık: Siyaset, Politikalar ve Gündelik Yaşam.
İçinde: Başka bir Aile Anlayışı mümkün mü? HeinrichBöll Türkiye Temsilciliği, 157-202.
http://tr.boell.org/sites/default/files/baska_bir_aile_anlayisi_mumkun_mu.pdf
|
14) |
Öğrencilerin ders ve kendi performansları üzerine değerlendirmeleri
Öğretim Üyesinin öğrenci performanslarına dair geri bildirimi
|
Film Gösterimi: Pandora’nın Kutusu. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|