Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Açılış dersi ve sanat sosyolojisindeki temel düşünürlerin serimlenmesi .
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
2) |
Frankfurt Okulu ve sanat sosyolojisi. |
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
3) |
Walter Benjamin'in sanat ve teknolojisi düşüncesinin irdelenmesi. |
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
4) |
Adorno'nun sanat ve topluma bakışının ele alınması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
5) |
Herbert Marcuse'un sanat sosyolojisi üzerindeki etkisi ve 1968.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
6) |
Pierre Bourdieu ve sanat sosyolojisi.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
7) |
Situasyonizmin sanatın toplumsal rolüne yaklaşımının ele alınması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
8) |
Sanatın politik işlevleri ve Guy Debord.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
9) |
Ara sınav
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
10) |
Postyapısalcılık ve sanat ilişkisinin açımlanması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
11) |
Gilles Deleuze ve sanat anlayışının toplumsal açıdan okunması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
12) |
Michel Foucault ve sanat anlayışının toplumsal açıdan okunması. |
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
13) |
Feminizm, post-feminizm ve toplumsal cinsiyetin sanata yansımaları.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
14) |
Sanatsal üretimin hegemonik rolü ve kültürel denetlenmesi.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Pierre Bourdieu, Sanatın Kuralları, Yazınsal Alanın Oluşumu ve Yapısı, Yapı Kredi yayınları, 2006.
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
Donald Kuspit, Sanatın Sonu, Metis yayınları, 2004.
Leo Bersani – Ulysse Dutoit, Fakir Sanat, Dost Kitabevi Yayınları, 2006.
Larry Shiner, Sanatın İcadı, Ayrıntı 2006.
|
Diğer Kaynaklar: |
Norbert Elias, Mozart: Bir Dahinin Sosyolojisi, Kabalcı, 2000.
John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 2010.
Jonathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri Ondokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite Üzerine, Metis, 2010.
Claude Gintz, Başka Yerde & Başka Biçimde, Dost, 2010.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|