Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS433 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişim Teknojileri ve Toplum | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA KÖTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Toplumsal konular ile medya arasındaki dinamikleri analiz etmek. Kültürel kimliklerin inşa süreçlerinde ve sosyal gerçekliklerin üretilişinde medyanın rolünü tartışmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, medya ve toplum arasındaki ilişkiler popüler medyaya odaklı olarak tartışılabilecektir. Medya kadın dergilerini, popüler müziği, haberleri, televizyon dizilerini, film reklamlarını ve sporu içermektedir. Temalar ise, ulusalcılık, küreselleşme, demokrasi, radikal politika ve toplumsal cinsiyettir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Ders izlencesi |
2) | Medya kurumları ve toplumdaki yeri. Case study: “Good Night, Good Luck”. | Burton, G. (2005). Media and Society: Critical perspectives, pp.5-26. |
3) | Medya metinleri, ideoloji ve toplum. Case study: “the Pacific”. Describe and hand out presentation | Burton, G. (2005). pp. 46-54, 61-67. |
4) | İzleyiciler ve toplumdaki etkiler. Case study: “Resevoir Dogs”. | Burton, G. (2005). pp. 83-102. |
5) | Medya ve şiddet. Case study: Shawn of the Dead”. | Burton, G. (2005). pp.108-121 |
6) | Medya ve siyaset. Case study: TV “The Simpsons”. Türkiye'de şiddet temsilleri üzerine sunumlar. | Burton (2005).pp. 108-123 |
7) | Ara Sınav | Ders notları |
8) | Küreselleşme: Popüler müzik. Case study: “Rock ‘n’ roller”. Türkiye'de medya ve siyaset üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.146-173 |
9) | Radikal siyaset: Popüler müzik. Case study: “Spinal Tap”. Türkiye'de müzik küreselleşmesi üzerine sunumlar. | Frith, S. (1981).pp 202-234 Way and Süer (2014) |
10) | Toplumsal cinsiyet 1 : Kadın dergileri ve toplumsal cinsiyet. Case study: “Ugly Betty”. Türkiye popüler müziğinde radikal siyaset üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.130-145. Machin, D (2010) Cosmopolitan |
11) | Toplusal cinsiyet 2: Pembe diziler ve toplumsal cinsiyet. Case study: “East Enders”, “Dallas”, and “Hanımın Çifliği”. Türkiye dergilerinde toplumsal cinsiyet üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.248-272 |
12) | Medyada milliyetçilik. Case Study: “G.O.R.A”. Türkiye'deki pembe dizilerde toplumsal cinsiyet üzerine sunumlar. | Billig (1995). pp. 93-109 |
13) | Haberlerde milliyetçilik. Case study: “Forrest Gump”. Türkiye medyasında milliyetçilik üzerine sunumlar. | Burton, G. (2005). pp.274-292. |
14) | Türkiye'de haberlerde milliyetçilik üzerine sunumlar. Dönemin gözden geçirilmesi. | Ders notları |
15) | Genel Değerlendirme | Tüm kaynaklar |
16) | Final Sınavı | Tüm kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | Burton, G. (2005). Media and Society: Critical perspectives, pp.5-26. |
Diğer Kaynaklar: | Burton, G. (2005). Media and Society: Critical perspectives, pp.5-26. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | 5 |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | 4 |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | 1 |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | 3 |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | 4 |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | 5 |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | 1 |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | 4 |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 42 |
Ödevler | 13 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 |