Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesinin ve kaynak kitabın tanıtılması. Öğrencilerin dersten beklentilerinin tartışılması. |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
2) |
Sağlık sosyolojisi nedir? İlgi alanları nelerdir? |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
3) |
Sağlık sosyolojisinin doğuşu ve gelişimi |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
4) |
Sosyal sistem ve sağlık, toplumsal bir kurum olarak sağlık |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
5) |
Sosyoloji teorileri bağlamında sağlık sosyolojisi |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
6) |
Sağlık ve hastalık olgusunu etkileyen toplumsal faktörler |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
7) |
Sağlık ve hastalık olgusunu etkileyen toplumsal faktörler |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
8) |
Geleneksel Tıbbın Dönüşümü/Yeniden Üretimi: Alternatif ya da popüler tıp (Malzeme:Alternatif Tıp Merkezleri Tanıtımları Alternatif tıp uygulamalarına ilişkin Sağlık Bürokrasisi: Sağlık profesyonelleri ve hasta ilişkisi (Sağlık çalışanlarına yönelik şiddet haberleri) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
9) |
Vize haftası |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
10) |
Sağlık Bürokrasisi: Sağlık profesyonelleri ve hasta ilişkisi (Sağlık çalışanlarına yönelik şiddet haberleri |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
11) |
Sağlıkta Eşitsizlikler (Kısa film gösterim) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlıksosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
12) |
Yaşamın tıbbileşmesi, sağlığın bireyselleşmesi ( Malzeme: Gündüz kuşağı sağlık programları, sağlık haberleri, sağlık blogları ve okuyucu yorumları) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
13) |
Sağlık politikalarının dönüşümü ve tıbbi güç: Türkiye Örneği (Kamu spotları, sağlıkla ilgili güncel siyaset konuşmalar) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
14) |
Toplumsal algıyı biçimlendirmek: Sağlık ve risk toplumu (Malzeme: Sağlık sigortası tanıtımları) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
4 |
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
1 |
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
4 |
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
4 |
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
4 |
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
2 |
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
3 |
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
3 |