Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
İzlencelerin dağıtılması, tanışma ve organizasyon |
2) |
Küreselleşme: Kuramsal Çerçeve
|
Friedman, Jonathan (1999): Küresel Sistem, Küreselleşme ve Modernliğin Parametreleri. İstanbul: Vadi
Robertson, Roland (1999): Glokalleşme: Zaman-Mekân ve Homojenlik-Heterojenlik.
İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları |
3) |
Küresel Kültür I |
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı
Bölüm II: Küresel Modernlik, 54-108
&
Bölüm III: Küresel Kültür: Hayaller, Kâbuslar ve Şüphecilik.109-156
|
4) |
Küresel Kültür II: Yersiz -Yurtsuzlaşma
|
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür.
Bölüm IV: Yersiz –Yurtsuzlaşma: Küreselleşmenin Kültürel Durumu. Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı, 157-217
|
5) |
Kozmopolitanizm: Kuram ve Kimlikler
|
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür.
Bölüm VI: Kozmopolitanizm Olasılığı. Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı, 261-297 |
6) |
Kimlik, Farklılık ve Ötekilik I: YABANCI/GÖÇMEN
|
Alfred Schütz (2016):Yabancı. Bir Sosyal Psikoloji makalesi
Robert E. Park (2016): İnsan Göçü ve Marjinal İnsan.
Georg Simmel (2016): Yabancı.
Der. Levent Ünsaldı (2016): Yabancı- Bir İlişki Biçimi Olarak Ötekilik. Ankara: Heretik. |
7) |
ARA SINAV |
Tüm kaynaklar |
8) |
Kimlik, Farklılık ve Ötekilik II: ORYANTALİZM
|
Binder, Leonard (1999): Oryantalizmin Yapısökümü. İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları
Mutman, Mahmut (1999): “Oryantalizmin Gölgesi Altında. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 25-69.
Meyda Yeğenoğlu (1999): Peçeli Fanteziler: Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 107-159 |
9) |
Kimlik, Farklılık ve Ötekilik II: ORYANTALİZM
|
Binder, Leonard (1999): Oryantalizmin Yapısökümü. İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları
Mutman, Mahmut (1999): “Oryantalizmin Gölgesi Altında. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 25-69.
Meyda Yeğenoğlu (1999): Peçeli Fanteziler: Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 107-159
|
10) |
KÜRESEL AVRUPA II: Faşizm, İslamofobi, Charlie Hebdo, Ayrımcılık, Irkçılık
|
Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): ‘Faşizm, Irkçılık, Ayrımcılık’ için girizgâh
Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): Çokkültürcü AB’ye n’oldu, n’oluyor?’
İçinde: Der. Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): Faşizm, Irkçılık ve Ayrımcılık Yazıları. Ankara: Ütopya
Nilüfer Göle (2015): İslama ‘Girmek yasak’. Gündelik Yaşamda Avrupalı Müslümanlar. İstanbul: Metis, 35-63
|
11) |
Bahar Tatili |
Bahar Tatili |
12) |
FİLM: KARŞILAŞMALAR I:
Batı ve Doğu’nun Karşılaşması
|
Haymatloz ve/veya Babil |
13) |
FİLM: KARŞILAŞMALAR II:
Küresel Aşk |
Paradies: Liebe |
14) |
FİLM: KARŞILAŞMALAR III:
Küresel Irk ve Ayrımcılık
|
LA Crash |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|