Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS430 | ||||||||
Ders İsmi: | Postmodernizm ve Postyapısalcılık Tartışmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA KÖTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere postmodernizm ve postyapısalcılık yaklaşımlarını temsilcileri ile birlikte açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği modernizm, postmodernizm, postyapısalcılık, Michel Foucault ,Nietzsche ve Derrida |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, İzlencelerin dağıtılması | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
2) | Modernizm I | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
3) | Modernizm II | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
4) | Postmodernizim I | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
5) | Postmodernizm II | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
6) | Post Papısalcılık I | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
7) | Postyapısalcılık II | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
8) | Vize | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
9) | Nietzsche ve Derrida I | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
10) | Nietzsche ve Derrida II | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
11) | Michel Foucault I | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
12) | Michel Foucault II | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
13) | Sunumlar | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
14) | Sunumlar | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
15) | Genel Değerlendirme | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
16) | Final | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
Ders Notları / Kitaplar: | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
Diğer Kaynaklar: | M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | 5 |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 136 |