SOS430 Postmodernizm ve Postyapısalcılık Tartışmalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS430
Ders İsmi: Postmodernizm ve Postyapısalcılık Tartışmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere postmodernizm ve postyapısalcılık yaklaşımlarını temsilcileri ile birlikte açıklamaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği modernizm, postmodernizm, postyapısalcılık, Michel Foucault ,Nietzsche ve Derrida

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Postmodernizm kavramını anlar ve aktarır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Postyapısalcılık kavramını anlar ve aktarır.
2) Postmodernizm ve postyapısalcılık yaklaşımlarındaki önemleri isimleri bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Postmodernizm ve postyapısalcılık yaklaşımlarını günlük hayatta karşılaştığı durumlar ile analiz eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, İzlencelerin dağıtılması M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
2) Modernizm I M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
3) Modernizm II M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
4) Postmodernizim I M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
5) Postmodernizm II M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
6) Post Papısalcılık I M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
7) Postyapısalcılık II M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
8) Vize M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
9) Nietzsche ve Derrida I M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
10) Nietzsche ve Derrida II M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
11) Michel Foucault I M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
12) Michel Foucault II M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
13) Sunumlar M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
14) Sunumlar M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
15) Genel Değerlendirme M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
16) Final M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları
Diğer Kaynaklar: M. Sarup(2004),Postmodernizm ve Postyapısalcılık, Bilim ve Sanat yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. 5
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 64
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 136