Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara. |
2) |
Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmet: Bilim, Temel Bilimler, Uygulamalı Bilimler, Sosyal Bilimler, ve Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmet Neden Disiplindir |
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara. |
3) |
Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmet,Meslek tanımı ve Meslek Olmanın Koşulları/Ölçütleri, Sosyal Hizmet Neden Meslektir, Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmet, Meslek tanımı ve Meslek Olmanın Koşulları/Ölçütleri, Sosyal Hizmet Neden Meslektir ? |
Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16 |
4) |
Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Bilgi ; Beceri; Değer |
Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara.
Cılga, İ. (2001) Türkiye'de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
|
5) |
Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Toplum Onayı ve Mesleki Yetki; Hizmet Kurumu; Müracaatçı |
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara.
Cılga, İ. (2001) Türkiye'de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
|
6) |
Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Sosyal Hizmet Uzmanı; Mesleki Kültür |
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara.
Cılga, İ. (2001) Türkiye'de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16
|
7) |
Sosyal Hizmetin Amaç ve Görevleri; Sosyal Hizmetin Ayırt Edici Özellikleri; Sosyal Hizmet Felsefesi |
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara.
2. Cılga, İ. (2001) Türkiye'de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
3. Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16
|
8) |
Ara Sınav |
1-7 hafta kaynakları
|
9) |
Sosyal Hizmette Uygulama Tarzları:Geleneksel Yaklaşım; Genelci Yaklaşım |
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları, Ankara,
Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara.
|
10) |
Sosyal Hizmetin Müdahale Süreci |
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları, Ankara,
Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara.
|
11) |
Sosyal Hizmetin Kimi Alt Uzmanlık Alanları:Çocuk ve Gençlerle Sosyal Hizmet, Yaşlılarla Sosyal Hizmet, Ailelerle Sosyal Hizmet |
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları, Ankara,
Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara.
|
12) |
Sosyal Hizmetin Kimi Alt Uzmanlık Alanları: Tıbbi Sosyal Hizmet, Engellilerle Sosyal Hizmet, Psikiyatrik Sosyal Hizmet |
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları, Ankara,
Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara.
|
13) |
Sosyal Hizmetin Kimi Alt Uzmanlık Alanları: Yoksullarla Sosyal Hizmet, Adli Sosyal Hizmet, Endüstriyel Sosyal Hizmet |
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları, Ankara,
12. Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara.
|
14) |
Genel değerlendirme |
Tüm kaynaklar |
15) |
Final sınavı |
Tüm kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara.
Cılga, İ. (2001) Türkiye'de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16
Çengelci E. (1996) Cumhuriyet Türkiye'sinde Sosyal Hizmetlerin Örgütlenmesi Ankara
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları, Ankara,
Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara.
|
Diğer Kaynaklar: |
Dearling, A. (1993) Social Welfare Word Book, Longman, London.
Garvin, C.D., Tropman, J.E, (1992) Social Work in Contemporary Society, Prentice Hall Inc., New Jersey.
Hepwort, D.H., Rooney, R.H., Larsen J.A. (2002) Direct Social Work Practice, Theory and Skills, Thomson Learning Inc.,USA.
Johnson, L.C., (1995) Social Work Practice A. Generalist Approach, Needhom Heights, Massachusets.
Kamerman, S.B. (1973) "Knowledge for Practice: Social Science in Social Work", Shaping the New Social Work, Ed. Alfred J.Kahn, Columbia Uni. Press, New York.
Karataş, K. (1999) "Sosyal Refah: Kavramsal Boyutu Gelişimi ve Nitelikleri", Yaşam Boyu Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
4 |
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
1 |
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
5 |
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
4 |
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
4 |
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
2 |
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
5 |
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
5 |