Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
· Form Bilgisi dersinin amaçları
· Form bilgisi öğrenmenin gerekliliği
|
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze
|
2) |
· Motifin tanımı
· Motiflerin çevrimleri |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze
|
3) |
· Dikey Çevrimler
· Mirror çevrimler
|
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
4) |
· Cümlenin tanımı
· Cümle bulma ve kurgulama
|
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
5) |
· Periyod tanımı
· Periyod bulma ve kurgulama
|
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
6) |
· Binary form
· Binary - AB, often ...: A :.....: B :...., occasionally ...: A :....B or A ...: B :...
|
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
7) |
· Ternary - ABA, sometimes ...: A :....BA |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
8) |
· Rounded Binary - A BA, often ...: A :.....: BA :... |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
9) |
· Double Binary - ABAB, i.e. ...: AB :....Extended Ternary - ABABA, i.e. A ...: BA :... |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
10) |
· Minuet and Trio - ...: A1 :.....: A2 :.....: B1 :.....: B2 :....A1 A2 |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
11) |
· Sonata - ...: Exposition :.....: Development - Recapitulation :... |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
12) |
· Rondo - ABACA... |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
13) |
· Tema ve Varyasyon
· Füg
|
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
14) |
· Rondo-Sonata - ABACAB[A] |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
15) |
• Türk Müziği ve Halk Müziği Formları |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
16) |
· Final Sınavı |
Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|