MZK351 Genel Müzik Tarihi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK351
Ders İsmi: Genel Müzik Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ŞEYMA ERSOY ÇAK
Öğr.Gör. BURAK UZUNER
Prof. Dr. PINAR SOMAKCI
Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Müzik tarihini doğru bir biçimde araştırarak; dönemleri,
bestecileri ve Müzik tarihine anlam kazandırmış eserleri
dinleyerek, genel anlamda müzik kültürünü öğretmeyi
hedefleyen bir derstir.


Dersin İçeriği:
Müzik tarihi hakkında yazılmış kaynakları esas almak
suretiyle, bu kaynakları derste kullanmak, dönemlerin kendine
özgü müziklerini dinlemek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Müzik tarihini doğru bir biçimde araştırarak; dönemleri, bestecileri ve Müzik tarihine anlam kazandırmış eserleri dinleyerek, genel anlamda müzik kültürünü öğretmeyi hedefleyen bir derstir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarih öncesi dönemde müziğin yeri. İlkçağ uygarlıkları; Mezopotamya, Mısır, Hindistan, Çin. Kültür, tarih ve müzik ilişkisi.
2) Antik Yunan döneminde Tragedya anlayışını inceleme. Antik Yunan döneminde inanç, düşünce ve toplum yapısı. Bu coğrafyada müziğin ve tiyatronun önemi.
3) • Ortaçağ Kilise müziğinin gelişimi. • Roma İmparatorluğu ve Hıristiyanlığın yayılışı. Erken Ortaçağ’da müziğin gelişimi.
4) • Ortaçağ Kilise müziğinin gelişimi. • Ortaçağ müziğinde çoksesliliğin başlangıcı ve gelişimi.
5) • Notre-Dame Ekolü: Leonin/Perotin müzik anlayışı. Gotik Dönem’in müzik, mimari ve resim anlayışı. Notre-Dame Ekolü ile müziğin gelişimi.
6) Rönesans Dönemi Rönesansın ilk yıllarında siyasal-sosyal ortam. Antik Yunan Felsefe’sinin tekrar gündeme gelmesiyle gelişen Humanizm kavramı.
7) Rönesans döneminde Franko-Flaman Ekolü. Bu dönemde çalgısal müziğin gelişimi. Philippe de Vitry’nin Ars Nova/Ars Antiqua kavramlarının müzikteki karşılığı. Müzikte madrigal biçimini anlama.
8) • MIDTERM EXAM • MIDTERM EXAM
9) • Commedia dell’Arte karakterlerinin eserlere göre analizi. Reform hareketi ve müzik. Rönesans döneminde tiyatronun gelişimi: Commedia dell’Arte
10) • Barok Dönem’de müziğin gelişimi. Opera sanatının doğuşu.
11) Claudio Monteverdi’nin L’Orfeo operasının izlenmesi ve yorumlanması. Barok Dönem’de resimdeki gelişmeler.
12) XIV.Louis’nin baleye katkıları. • Venedik’te operanın gelişimi. XIV.Louis dönemi ve sanattaki gelişmeler.
13) • Jean Baptiste Lully – Molière işbirliği. • İngiltere’de opera: Henry Purcell.
14) Barok Dönem'de “Konçerto” formunu anlama. • 18. Yüzyılın başında müziğin gelişimi: Antonio Vivaldi
15) Final Exam. Final Exam.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Musical CDs and records released.
2. Articles, writings and researches diffused.

Diğer Kaynaklar: 1. Musical CDs and records released.
2. Articles, writings and researches diffused.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34