Dersin Amacı: |
Sağlık kurumlarında pazarlama faaliyetlerinin avantajları; Klasik pazarlama karması öğelerinin yanı sıra genişletilmiş pazarlama karmasının sağlık personeli, uygulama, değerlendirme ve kontrol; alıcıların sağlık hizmeti satın alma davranışları ve karar verme süreçleri; tüketicilerin memnuniyetini etkileyen faktörler, sağlık hizmetlerinde kurumsal imaj iletiminin geliştirilmesine yönelik pazarlama stratejisi, gelişimin temel prensipleri hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı, sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri, sağlık piyasası ve ekonomik sistem ilişkisi, sağlık ve hastalık ekonomisi, sağlık hizmetlerinde değer üretimi.
Pazar tanımı, pazarlamanın gerçekleşmesi için gerekli şartlar, talebin ortaya çıkışı ve talep türleri, pazarlama anlayışının evrimi, sağlık işletmesinin çevre unsurları ve pazarlama uygulamaları üzerindeki etkileri.
Pazar bölümlendirme tanımı, düşey ve yanal pazar bölümlendirme, birleştirme ve ayrıştırma stratejileri, sağlık hizmeti uygulamaları.
Müşteri odaklılık, sağlık kuruluşuyla hastaları arasındaki etkileşim hiyerarşisi, müşteri odaklılık değer matrisi, nasıl daha fazla müşteri odaklı olunabilir, fark yaratmanın yolları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel giriş ve yarıyıl boyunca işlenecek konuların gözden geçirilmesi |
Yok |
2) |
Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi |
|
3) |
Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlamanın rolü |
|
4) |
Tüketici davranışları |
|
5) |
Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması |
|
6) |
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi |
|
7) |
Büyüme stratejileri |
|
8) |
Stratejik Pazarlama Planlaması |
|
9) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları |
|
10) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma |
|
11) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi |
|
12) |
Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları |
|
13) |
Pazarlama etiği |
|
14) |
Markalaşma ve Marka Yönetimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. |
|
2) |
Alanına ilişkin terimleri açıklar. |
|
3) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
4) |
Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. |
|
5) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. |
|
6) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. |
|
7) |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
8) |
Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
|
9) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. |
|
10) |
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. |
|
11) |
Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
|
12) |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
13) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. |
|
16) |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
|