MZK363 THM Nazariyatı ve Solfej Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK363
Ders İsmi: THM Nazariyatı ve Solfej I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Halk Müziği ses sistemi ve usulleri hakkında kuramsal ve uygulamalı öğretim vermek.
Dersin İçeriği: Türk Halk Müziği ses sistemi ve usulleri tanıtılır.
Temel, birleşik ve karma usullerde örnekler okutulur.
Halk müziği dikte-deşifre yapılabilecek seviyenin kazandırılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Türk halk ezgilerinin notalarını okur
2) Türk halk ezgilerinde usûlleri öğrenir
3) Türk halk ezgilerinde usûl vurmayı öğrenir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk Halk Müziği usullerinin tanıtılması ve düzüm şekillerinin anlatımı ile iki süreli usullerden örneklerin dikte ve deşifresinin yapılması 1- Muzaffer SARISÖZEN , Türk Halk Müziği Usulleri kitabı 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
2) İki süreli temel usullerde solfej okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
3) Temel usullerde üç süreli ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
4) Temel usullerde üç süreli ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
5) Temel usûllerde dört süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
6) Temel usûllerde dört süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
7) Birleşik usûllerde beş süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usûlleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
8) Ara sınav
9) Birleşik usûllerde altı süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
10) Birleşik usûllerde yedi süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
11) Birleşik usûllerde sekiz süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
12) Birleşik usûllerde dokuz süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer SARISÖZEN , Türk Halk Müziği Usulleri kitabı 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
13) Birleşik usûllerde dokuz süreli örnek ezgilerin okutulması 1- Muzaffer SARISÖZEN , Türk Halk Müziği Usulleri kitabı 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
14) Genel tekrar
15) Genel tekrar 1- Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri 2- Radyo - Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri
Melih Duygulu - Türk Halk Müziği Sözlüğü
Radyo-Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı 30 cilt.
Diğer Kaynaklar: 1- Özel derlemeler
2- Mahalli sanatçılara ait kasetler, Cd' ler
3- Çeşitli yörelere ait yapılan tez çalışmaları, ders notları
4- Çeşitli Halk Çalgıları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66