Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK383 | ||||||||
Ders İsmi: | Repertuvar ve Stil Bilgisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU Öğr.Gör. SİMGE NARİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dönemlere göre eserlerin tanınması, stillerinin algılanması, eserlerin doğru stilde icra edilmesi. |
Dersin İçeriği: | Dönemlere göre eserlerin tanınması, stillerinin algılanması, eserlerin doğru stilde icra edilmesi. Görsel ve işitsel kayıtların taranması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Stil nedir? Neden dönemlere göre farklılık gösterir. | Literatür araştırması. |
2) | 2- Stillerin dönemlerini tanıma. | Literatür araştırması. |
3) | 3- Barok Dönem giriş. | Görsel işitsel kayıtların taranması. |
4) | 4- Barok Dönemle ilgili slayt izleme. Bir sonraki ders çalışılmak üzere 2 eser seçimi | Görsel işitsel kayıtların taranması. Yeni verilen parçaların deşifresi. |
5) | 5-İki Barok eserin icra edilmek üzere çalışılması. | Görsel işitsel kayırların dinlenmesi. |
6) | 6-İki Barok eserin piyano eşliğinde yada dalına yönelik enstrümanıyla icrası. | Parçaların piyano eşliğinde çalışılması. |
7) | 7-Klasik Dönem eserleri üzerine anlatım. | Görsel işitsel kayırların dinlenmesi. |
8) | 8-Ara sınav. İki Barok eserin piyano eşliği ile icrası. Öğrenilen bilgilerin sözlü anlatımı. | Bilgilerin tekrar edilmesi |
9) | 9-İki Klasik Dönem eserinin çalışılmak üzere verilmesi. | Görsel işitsel kayırların dinlenmesi. |
10) | 10-İki Klasik Dönem eserin piyano eşliğiyle yada dalına yönelik enstrümanıyla icrası. | Parçaların piyano eşliğinde yada dala yönelikenstrümanla çalışılması. |
11) | 11-Romantik Dönem besteci ve eserlerinin tanıtılması. | Görsel işitsel kayırların dinlenmesi. |
12) | 12-Romantik Dönem çalışmaların görsel ve işitsel dinlenmesi. | Görsel işitsel kayırların dinlenmesi. |
13) | 13-Piyano eşliğiyle yada alana yönelik enstrümanla çalışılmak üzere 2 Romantik Dönem eserin verilmesi. | Parçaların piyano eşliğinde deşifresi. |
14) | 14-Verilmiş 2 Romantik Dönem Eserinin piyano eşliğiyle yada alana yönelik enstrümanla icrası. | Parçaların ensrtümanla çalışılması. |
15) | 15-Opera stillerinin tanıtılması. | Literatür taraması. |
16) | 16- Final Sınavı Verilen eserlerin icrası. Öğrenilen bilgilerin sözlü anlatımı. | Bilgilerin tekrar edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Arie Antiche Band 1,2,3 / Lieder Albums (F.Schubert, R.Schumann, etc…) • Arien Albums For All Voices (Edition Peters) • Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation) • Classical Music: The 50 Greatest Composers and Their 1,000 Greatest Works (Phil G. Goulding) |
Diğer Kaynaklar: | • Arie Antiche Band 1,2,3 / Lieder Albums (F.Schubert, R.Schumann, etc…) • Arien Albums For All Voices (Edition Peters) • Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation) • Classical Music: The 50 Greatest Composers and Their 1,000 Greatest Works (Phil G. Goulding) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | ||||||||||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | ||||||||||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | ||||||||||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | ||||||||||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | ||||||||||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | ||||||||||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | ||||||||||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | ||||||||||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | ||||||||||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |