MZK383 Repertuvar ve Stil Bilgisi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK383
Ders İsmi: Repertuvar ve Stil Bilgisi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Öğr.Gör. SİMGE NARİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dönemlere göre eserlerin tanınması, stillerinin algılanması, eserlerin doğru stilde icra edilmesi.
Dersin İçeriği: Dönemlere göre eserlerin tanınması, stillerinin algılanması, eserlerin doğru stilde icra edilmesi. Görsel ve işitsel kayıtların taranması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1- Stil hakkında genel bilgi.
2) 2-Stillerin dönemlerini tanıma.
3) 3-Görsel ve işitsel kayıtların taranması.
4) 4-Barok Dönem'den eserlerin dinlenmesi.
5) 5-İki Barok eserin icra edilmek üzere çalışılması.
6) 6-İki Barok eserin piyano eşliğinde çalışılması.
7) 7-Klasik Dönem eserleri üzerine anlatım.
8) 8-Ara sınav.
9) 9-İki Klasik Dönem eserinin çalışılmak üzere verilmesi.
10) 10-İki Klasik Dönem eserin piyano eşliğiyle çalışılması.
11) 11-Romantik Dönem eserlerinin tanıtılması.
12) 12-Romantik Dönem görsel ve işitsel çalışmaların dinlenmesi.
13) 13-Piyano eşliğiyle çalışılmak üzere 2 Romantik Dönem eserin verilmesi.
14) 14-Verilmiş 2 Romantik Dönem Eserinin piyano eşliğiyle icrası.
15) 15-Opera stillerinin tanıtılması.
16) 16-Final sınavı.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Stil nedir? Neden dönemlere göre farklılık gösterir. Literatür araştırması.
2) 2- Stillerin dönemlerini tanıma. Literatür araştırması.
3) 3- Barok Dönem giriş. Görsel işitsel kayıtların taranması.
4) 4- Barok Dönemle ilgili slayt izleme. Bir sonraki ders çalışılmak üzere 2 eser seçimi Görsel işitsel kayıtların taranması. Yeni verilen parçaların deşifresi.
5) 5-İki Barok eserin icra edilmek üzere çalışılması. Görsel işitsel kayırların dinlenmesi.
6) 6-İki Barok eserin piyano eşliğinde yada dalına yönelik enstrümanıyla icrası. Parçaların piyano eşliğinde çalışılması.
7) 7-Klasik Dönem eserleri üzerine anlatım. Görsel işitsel kayırların dinlenmesi.
8) 8-Ara sınav. İki Barok eserin piyano eşliği ile icrası. Öğrenilen bilgilerin sözlü anlatımı. Bilgilerin tekrar edilmesi
9) 9-İki Klasik Dönem eserinin çalışılmak üzere verilmesi. Görsel işitsel kayırların dinlenmesi.
10) 10-İki Klasik Dönem eserin piyano eşliğiyle yada dalına yönelik enstrümanıyla icrası. Parçaların piyano eşliğinde yada dala yönelikenstrümanla çalışılması.
11) 11-Romantik Dönem besteci ve eserlerinin tanıtılması. Görsel işitsel kayırların dinlenmesi.
12) 12-Romantik Dönem çalışmaların görsel ve işitsel dinlenmesi. Görsel işitsel kayırların dinlenmesi.
13) 13-Piyano eşliğiyle yada alana yönelik enstrümanla çalışılmak üzere 2 Romantik Dönem eserin verilmesi. Parçaların piyano eşliğinde deşifresi.
14) 14-Verilmiş 2 Romantik Dönem Eserinin piyano eşliğiyle yada alana yönelik enstrümanla icrası. Parçaların ensrtümanla çalışılması.
15) 15-Opera stillerinin tanıtılması. Literatür taraması.
16) 16- Final Sınavı Verilen eserlerin icrası. Öğrenilen bilgilerin sözlü anlatımı. Bilgilerin tekrar edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Arie Antiche Band 1,2,3 / Lieder Albums (F.Schubert, R.Schumann, etc…)
• Arien Albums For All Voices (Edition Peters)
• Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
• Classical Music: The 50 Greatest Composers and Their 1,000 Greatest Works
(Phil G. Goulding)
Diğer Kaynaklar: • Arie Antiche Band 1,2,3 / Lieder Albums (F.Schubert, R.Schumann, etc…)
• Arien Albums For All Voices (Edition Peters)
• Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
• Classical Music: The 50 Greatest Composers and Their 1,000 Greatest Works
(Phil G. Goulding)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Rol oynama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34