MZK387 Oda Müziği Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK387
Ders İsmi: Oda Müziği I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oda müziği dersi, müzik kulağının, armonik duyumun, ritm duygusunun gelişmesi için çok önemli bir derstir. Birlikte müzik yapmanın öneminin ve amaçlarının öğretilmesi. Müzik tarihindeki dönemlere göre eserlerin kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Düzenli ve doğru çalışma ile başka sanat dalları ile etkileşime geçme becerilerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Enstrümanlar
Eser analizi
Oda müziği orkestrası ile çalmak
Birlikte müzik yapmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Enstrümanları tanır ve genel bilgileri edinir
2) Bestecilerin eserlerini dönemlerine göre yorumlayabilir
3) Bir eseri, müziğin bütün dinamikleri ile çalma becerisi gelişir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oda müziğinin tanıtımı Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
2) Oda Müziğinin tanıtımı Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
3) Oda müziğinin tanıtımı Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
4) Kanon ve ritim Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
5) Beraber Çalma Çalışmaları Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
6) J.S.Bach Koralleri Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
7) J.S.Bach Koralleri Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
8) VİZE Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
9) G.P.Telemann Re majör Konçerto Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
10) J. Pachelbel Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
11) J. Pachelbel Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
12) J. Pachelbel Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
13) Orkestra şefine uyum çalışmaları Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
14) Orkestra şefine uyum çalışmaları Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
15) Genel tekrar Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması
16) FİNAL SINAVI Seçilmiş parçaların farklı yorumlarının dinlenmesi Eserlerin deşifre edilmesi Eserlerin çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sırasında alınan notlar.
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano
Dizekli Tahta-Music Notation Board
Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66