Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
yeni dersin tanıtılması, yeni parçalara giriş, eşlik konusunda pratik yaklaşımlar |
piyano, seçilen eserler |
2) |
• parça üzerinde çalışmalar: el pozisyonları, postür, parmak numaraları, eşlik deşifrajı |
piyano, eserler |
3) |
• Piyano üzerinde deşifrajın hızlandırılması
• Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler)
• Gamlar, egzersizler, bazı incelikler
|
piyano, eserler |
4) |
• Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2)
• Ritmik uygulamalar, armoninin parçalar üzerinde pratik uygulamaları (tüm partilerin farkındalığı)
• Gamlar, eser deşifrajının kontrol edilmesi
|
piyano, eser ve egzersizler |
5) |
• Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler
• Destek gam ve egzersizler (yeni)
• Arpej ve gamlar
• Özel egzersizler
• Eser performansı
|
piyano, eserler |
6) |
• Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi
• Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi
• Parçanın doğru deşifrajı
• Egzersiz ve gamlar
|
piyano eserler |
7) |
• Vize öncesi son hazırlıklar
• Performansı kolaylaştırıcı/ ilerletici uygulamalar
• Parçayı kopartmadan yorumlama, teknik yardım
• Metronom
• Bölgesel çalışma ve tekrar
|
piyano, eserler |
8) |
VİZE SINAVI |
piyano,eserler |
9) |
• Yeni parça ve uygulamalar
• Vize performansının birlikte değerlendirilmesi, çalışma metoduna ve performansa dair tavsiyeler
• Yeni parça,
• Yeni gamlar ve egzersizler
|
piyano, eserler |
10) |
• 4 ve 5 diyezli gamlar (uygun seviyede öğrencilerle)
• Basit-orta seviye caz ve eşlik kalıpları
• Yeni parça üzerine uygulamalar, deşifraj kontrolü
• Teknik ve teorik bilgiler
|
piyano,eserler |
11) |
• Yeni ve eski parçalardaki öğrenciye zor gelen noktaların gözden geçirilmesi
• Geçen dersin teorik bilgilerinin uygulaması
• Sağ ve sol elin birbiriyle ilişkilendirilmesi, dinamikler, parçada inceliklerin tespit edilmesi
|
piyano, eserler |
12) |
• Performans ve eşlik farkı
• Yeni parçada bölgesel çalışmalar
• Dinamik ve temponun gözden geçirilmesi
• Performansta akıcılığı sağlayan etmenler
• Çalışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi
• Egzersiz ve hata kontrolü
|
piyano, eserler |
13) |
• Eser icrasına odaklanmak
• Teknik veya doğru stil bilgisi eksiklerini parça üzerinde düzeltmek
• Stil farkındalığı
|
piyano, eserler |
14) |
• Geniş odaklı eser icrası, performans, son rötuşlar
• Yorulmama, az yanlış yapma, devam etme stratejileri
|
piyano. eserler |
15) |
• Final sınavına hazırlık
• Eser icrası ve hazırlık |
piyano, eserler |
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
5 |
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|