Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Halk müziğinde ses ve nefes kullanımı |
• Yöresel üslûplarda kullanılan hançere özelliklerinin tanıtılması
• Halk müziğinde nefes ve ses kontrolü |
2) |
• Ses ve nefes egzersizleri |
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin A vokalinde egzersizi
• Hançerelerin uygulanması sırasında nefes kontrolünün sağlanması |
3) |
• Sözlü eser icrası |
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin E vokalinde egzersizi
• Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi
• Yöresel ağız çalışmaları
• Eser icrası |
4) |
• Sözlü eser icrası |
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin O vokalinde egzersizi
• Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi
• Yöresel ağız çalışmaları
• Eser icrası |
5) |
• Sözlü eser icrası |
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin I vokalinde egzersizi
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
|
6) |
• Sözlü eser icrası |
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin İ vokalinde egzersizi
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
|
7) |
• Sözlü eser icrası |
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ö vokalinde egzersizi
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
|
8) |
• MIDTERM EXAM
• Halk müziğinde ses ve nefes kullanımı
• Ses ve nefes egzersizleri
• Sözlü eser icrası
• Sözlü eser icrası
• Sözlü eser icrası
• Sözlü eser icrası
• Sözlü eser icrası |
• MIDTERM EXAM
• Yöresel üslûplarda kullanılan hançere özelliklerinin tanıtılması
• Halk müziğinde nefes ve ses kontrolü
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin A vokalinde egzersizi
• Hançerelerin uygulanması sırasında nefes kontrolünün sağlanması
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin E vokalinde egzersizi
• Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi
• Yöresel ağız çalışmaları
• Eser icrası
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin O vokalinde egzersizi
• Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi
• Yöresel ağız çalışmaları
• Eser icrası
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin I vokalinde egzersizi
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin İ vokalinde egzersizi
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ö vokalinde egzersizi
|
9) |
• Ses ve Nefes Egzersizleri
• Eser icrası
|
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin U vokalinde egzersizi
• Seçilmiş eserdeki hançere ve ağız özelliklerinin belirlenmesi
|
10) |
• Eser icrası |
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ü vokalinde egzersizi
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları
• Eser icrası sırasında nefes kontrolü |
11) |
• Eser icrası |
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları |
12) |
• Eser icrası |
• Artikülasyon çalışmaları
• Ses egzersizleri
|
13) |
• Eser icrası |
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları |
14) |
• Eser icrası |
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları
|
15) |
Final Exam.
• Ses ve Nefes Egzersizleri
• Eser icrası
• Eser icrası
• Eser icrası
• Eser icrası
|
Final Exam.
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin U vokalinde egzersizi
• Seçilmiş eserdeki hançere ve ağız özelliklerinin belirlenmesi
• Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ü vokalinde egzersizi
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları
• Eser icrası sırasında nefes kontrolü
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları
• Artikülasyon çalışmaları
• Ses egzersizleri
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları
• Hançere çalışmaları
• Yöresel ağız çalışmaları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
5 |
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|