MSC311 THM Ses Eğitimi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC311
Ders İsmi: THM Ses Eğitimi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ADEM SEVİNÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ADEM SEVİNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yerel müziklerde kullanılan ses teknikleri, hançere ve ağız teknikleri becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği: • Ses ve nefes teknikleri
• Hançere ve yöresel ağız çalışmaları
• Sözlü eser icrasında üslûp

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yerel müziklerde kullanılan ses tekniklerinin uygulanabilir hâle getirilmesi, ağız ve hançere çalışmalarıyla icra becerisinin geliştirilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Halk müziğinde ses ve nefes kullanımı • Yöresel üslûplarda kullanılan hançere özelliklerinin tanıtılması • Halk müziğinde nefes ve ses kontrolü
2) • Ses ve nefes egzersizleri • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin A vokalinde egzersizi • Hançerelerin uygulanması sırasında nefes kontrolünün sağlanması
3) • Sözlü eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin E vokalinde egzersizi • Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi • Yöresel ağız çalışmaları • Eser icrası
4) • Sözlü eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin O vokalinde egzersizi • Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi • Yöresel ağız çalışmaları • Eser icrası
5) • Sözlü eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin I vokalinde egzersizi • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
6) • Sözlü eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin İ vokalinde egzersizi • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
7) • Sözlü eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ö vokalinde egzersizi • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması
8) • MIDTERM EXAM • Halk müziğinde ses ve nefes kullanımı • Ses ve nefes egzersizleri • Sözlü eser icrası • Sözlü eser icrası • Sözlü eser icrası • Sözlü eser icrası • Sözlü eser icrası • MIDTERM EXAM • Yöresel üslûplarda kullanılan hançere özelliklerinin tanıtılması • Halk müziğinde nefes ve ses kontrolü • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin A vokalinde egzersizi • Hançerelerin uygulanması sırasında nefes kontrolünün sağlanması • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin E vokalinde egzersizi • Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi • Yöresel ağız çalışmaları • Eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin O vokalinde egzersizi • Belirlenen sözlü eserin icrası sırasında yapılacak olan hançere hareketlerinin tespit edilmesi • Yöresel ağız çalışmaları • Eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin I vokalinde egzersizi • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin İ vokalinde egzersizi • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ö vokalinde egzersizi
9) • Ses ve Nefes Egzersizleri • Eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin U vokalinde egzersizi • Seçilmiş eserdeki hançere ve ağız özelliklerinin belirlenmesi
10) • Eser icrası • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ü vokalinde egzersizi • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları • Eser icrası sırasında nefes kontrolü
11) • Eser icrası • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları
12) • Eser icrası • Artikülasyon çalışmaları • Ses egzersizleri
13) • Eser icrası • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları
14) • Eser icrası • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları
15) Final Exam. • Ses ve Nefes Egzersizleri • Eser icrası • Eser icrası • Eser icrası • Eser icrası Final Exam. • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin U vokalinde egzersizi • Seçilmiş eserdeki hançere ve ağız özelliklerinin belirlenmesi • Yöresel üslûplarda kullanılan seçilmiş bir hançere örneğinin Ü vokalinde egzersizi • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları • Eser icrası sırasında nefes kontrolü • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları • Artikülasyon çalışmaları • Ses egzersizleri • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları • Hançere çalışmaları • Yöresel ağız çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL
Diğer Kaynaklar: TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34