MSC321 BM Ses Eğitimi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC321
Ders İsmi: BM Ses Eğitimi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Öğr.Gör. SİMGE NARİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Ses ve nefesi doğru kullanma
• Diyafram nefesi bilgisi kazandırma
• Diyafram nefesi üzerine alıştırmalar
• Profesyonel seviyesinde sözlü eser icrası
Dersin İçeriği: Ses ve nefes kullanımının gerekliliği üzerine genel bilgiler, doğru nefes alımının üzerine ses egzersizleri uygulama, öğrencinin ses eğitimi alanında ilerleyeceği dala göre sözlü eserleri en iyi şekilde icra etmesidir. Seviyesine uygun bir repertuvar oluşturmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1- Diyafram nefesini geliştirici doğru uygulamaları anlamak, diyafram ve rezonatör bölgelerinin kullanımını anatomik olarak birleştirme
2) 2- Doğru nefesle yüksek seviyede vokal egzersizlerini tanıma, ses sınırlarını geliştirmek için yeni vokal egzersizler uygulama
3) 3- Uygulanan vokal egzersizlerden elde edilen kazanımların verilen eserlere uygulanması
4) 4- Diyafram desteği ile nefes kullanarak entonasyon sorunlarını çözülmesi, parçalarda nüans uygulanmaya başlanması
5) 5- Öğrenilen bilgilerle yüksek seviyeli bir eserin en iyi şekilde icrası
6) 6- Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizlerin uygulanması
7) 7- Tüm öğrenilen bilgilerle yüksek seviyeli bir eserin en iyi şekilde icrası
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Vokaller üzerine temel ses çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin hatırlanması. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın verilmesi. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi.
2) • Tutulu ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
3) • Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
4) • Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması alana göre iki yeni Lied / Müzikal parçanın daha verilmesi. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması yeni parçaların deşifresi.
5) • Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş 2 arianın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
6) • Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçaların piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
7) • Tutulu, legato, kesik ve uzun bölümlü tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
8) Ara Sınav • Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi. • Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde icrası. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
9) • Eski dönem tüm egzersizlerin tekrarı. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik iki yeni Aria’nın (Arien Album'den) / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın verilmesi. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi.
10) • Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 2 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
11) • Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria'nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 2 parçaların piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik 2 yeni Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 2 yeni parçanın verilmesi. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, yeni eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi, diğerlerinin çalışılması.
12) • Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
13) • Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
14) • Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
15) • Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.
16) Final Sınavı • Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi. • Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde icrası. Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Arie Antiche Band 1,2,3 / Lieder Albums (F.Schubert, R.Schumann, etc…)
• Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
• Arien Albums for all color of voices (Edition Peters)
Diğer Kaynaklar: • Arie Antiche Band 1,2,3 / Lieder Albums (F.Schubert, R.Schumann, etc…)
• Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
• Arien Albums for all color of voices (Edition Peters)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rol oynama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18