MSC347 Bağlama Vİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC347
Ders İsmi: Bağlama V
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bağlama ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, bağlama ve tezene tutuşu, tezene kalıpları, perdelerin tanıtımı, parmak pozisyonları hakkında temel bilgiler ile alıştırmalar, sözlü ve sözsüz halk müziği repertuarının bağlama ile icra edilmesi ve bağlama ile çeşitli icra tekniklerinin uygulanması.
Dersin İçeriği: • Bağlamada düzenler
• Bağlamada tavır (Ankara, zeybek)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bağlama ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, bağlama ve tezene tutuşu, tezene kalıpları, perdelerin tanıtımı, parmak pozisyonları hakkında temel bilgiler ile alıştırmalar, sözlü ve sözsüz halk müziği repertuarının bağlama ile icra edilmesi ve bağlama ile çeşitli icra tekniklerinin uygulanması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Geçen yılın tekrar edilmesi • Bağlamada düzenlerin tanıtılması • Bağlamada tavır konusunun anlatılması
2) • Bağlamada tavır konusunun tekrar edilmesi • Farklı tezene tavırlarının gösterilmesi
3) • Bağlamada Ankara tavrının gösterilmesi • Bağlamada Ankara tavrının tezene çalışması
4) • Bağlamada Ankara tavrının gösterilmesi • Bağlamada Ankara tavrının tezene çalışması
5) • Bağlamada Ankara tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun Ankara tavrında eser çalışması
6) • Bağlamada Ankara tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun Ankara tavrında eser çalışması
7) • Bağlamada Ankara tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun Ankara tavrında eser çalışması
8) • ARA SINAV • Öğrenci düzeyine uygun Ankara tavrında eser icrası
9) • Bağlamada zeybek tavrının anlatılması • Bağlamada zeybek tavrının gösterilmesi
10) • Bağlamada zeybek tavrının anlatılması • Bağlamada zeybek tavrının gösterilmesi
11) • Bağlamada zeybek tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun zeybek tavrında eser çalışması
12) • Bağlamada zeybek tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun zeybek tavrında eser çalışması
13) • Bağlamada zeybek tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun zeybek tavrında eser çalışması
14) • Bağlamada zeybek tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun zeybek tavrında eser çalışması
15) • Bağlamada zeybek tavrı ile ilgili egzersiz çalışması • Öğrenci düzeyine uygun zeybek tavrında eser çalışması
16) • FİNAL SINAVI. • Öğrenci düzeyine uygun Ankara tavrında eser çalışması • Öğrenci düzeyine uygun zeybek tavrında eser çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL
Diğer Kaynaklar: TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18