PRF203 CPB Teknolojisinin Klinik Kullanımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Perfüzyon TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Perfüzyon Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRF203
Ders İsmi: CPB Teknolojisinin Klinik Kullanımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL YILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ERİKÇİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı CPB Teknolojisinin klinik kullanımı, mekanik dolaşım desteğiyle ilgili genel bilgi vermek ve uygulamaların tiplerini tanımaktır. Organ transplantasyonu sırasında kullanılan perfüzyon sistemini tanımlayın. Pediatrik kardiyak cerrahide perfüzyon sistemini açıklayın. Ek olarak, minimal invaziv kalp cerrahisinde kullanılan perfüzyon sistemini tanımlar. Organ transplantasyonu sırasında kullanılan teknolojiyi uygulayın. Ayrıca, kardiyopulmoner baypas ile ilgili temel kavramları, kardiyopulmoner baypas sırasında uygulanan tanı yöntemlerini ve ayırt edici özelliklerini tanır. Son olarak, Pediatrik kardiyopulmoner baypas ve tedavi sırasında ortaya çıkabilecek sorunlar ve çözümleri tanımak.
Dersin İçeriği: • CPB Teknolojisinin Klinik kullanımı kavramını tanımlar.
• bypass anketi ile ilgili esasları tanımlayın ve çocuklarda pediatrik kardiyak cerrahinin önemi
• Kardiyopulmoner baypasın öğrenilmesi ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında ortaya çıkabilecek sorunları tanımak ayrı
• Temel pediyatrik kardiyopulmoner baypasın anlaşılması
• Diğer dolaşım destek başvuruları sırasında ortaya çıkabilecek problemleri ve çözümleri açıklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) - Yaşam Boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ekstrakorporal Membran Oksijenasyonu ve Kardiyopulmoner Bypass Konuları Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
2) • Ekstrakorporal Membran Oksijenasyonu ve Kardiyopulmoner Bypass Konuları Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
3) • Ekstrakorporal Yaşam Desteği Konuları Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
4) • Perfüzyonda özel konuların öğrenilmesi; Hamilelikte malign hipertermi perfüzyonu Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
5) • Kardiyopulmoner perfüzyonda temel kriz yönetiminin öğrenilmesi Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
6) • Ekstrakorporal dolaşım bileşenlerini öğrenme Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
7) • Enzimlerin öğrenilmesi, yapıları ve biyokimyasal reaksiyonları, anabolizma ve katabolizma Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
8) Vize sınavı yok
9) • Yardımlı venöz drenajın (AVD) öğrenilmesi ve anket için makyaj yapılması Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
10) • Açıklamalı kardiyopulmoner baypas ve diğer dolaşım desteği, mekanik sistemleri tanır ve öğrenir Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
11) • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonunun konusu ve organ transplantasyonunda perfüzyon teknolojisi Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
13) • Kardiyopulmoner baypas ve uygulamalar sırasında immün yanıt verme Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
13) • Kardiyopulmoner baypas ve uygulamalar sırasında immün yanıt verme Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
14) Final Sınavı Yok
15) Final sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cardiopulmonary Bypass: Principles and Practice, Glenn P. Gravlee
Lippincott Williams & Wilkins, 2010
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 5
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 5
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 5
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 44