Perfüzyon Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PRF203 | ||||||||
Ders İsmi: | CPB Teknolojisinin Klinik Kullanımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL YILDIZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ERİKÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı CPB Teknolojisinin klinik kullanımı, mekanik dolaşım desteğiyle ilgili genel bilgi vermek ve uygulamaların tiplerini tanımaktır. Organ transplantasyonu sırasında kullanılan perfüzyon sistemini tanımlayın. Pediatrik kardiyak cerrahide perfüzyon sistemini açıklayın. Ek olarak, minimal invaziv kalp cerrahisinde kullanılan perfüzyon sistemini tanımlar. Organ transplantasyonu sırasında kullanılan teknolojiyi uygulayın. Ayrıca, kardiyopulmoner baypas ile ilgili temel kavramları, kardiyopulmoner baypas sırasında uygulanan tanı yöntemlerini ve ayırt edici özelliklerini tanır. Son olarak, Pediatrik kardiyopulmoner baypas ve tedavi sırasında ortaya çıkabilecek sorunlar ve çözümleri tanımak. |
Dersin İçeriği: | • CPB Teknolojisinin Klinik kullanımı kavramını tanımlar. • bypass anketi ile ilgili esasları tanımlayın ve çocuklarda pediatrik kardiyak cerrahinin önemi • Kardiyopulmoner baypasın öğrenilmesi ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında ortaya çıkabilecek sorunları tanımak ayrı • Temel pediyatrik kardiyopulmoner baypasın anlaşılması • Diğer dolaşım destek başvuruları sırasında ortaya çıkabilecek problemleri ve çözümleri açıklar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ekstrakorporal Membran Oksijenasyonu ve Kardiyopulmoner Bypass Konuları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
2) | • Ekstrakorporal Membran Oksijenasyonu ve Kardiyopulmoner Bypass Konuları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
3) | • Ekstrakorporal Yaşam Desteği Konuları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
4) | • Perfüzyonda özel konuların öğrenilmesi; Hamilelikte malign hipertermi perfüzyonu | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
5) | • Kardiyopulmoner perfüzyonda temel kriz yönetiminin öğrenilmesi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
6) | • Ekstrakorporal dolaşım bileşenlerini öğrenme | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
7) | • Enzimlerin öğrenilmesi, yapıları ve biyokimyasal reaksiyonları, anabolizma ve katabolizma | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
8) | Vize sınavı | yok |
9) | • Yardımlı venöz drenajın (AVD) öğrenilmesi ve anket için makyaj yapılması | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
10) | • Açıklamalı kardiyopulmoner baypas ve diğer dolaşım desteği, mekanik sistemleri tanır ve öğrenir | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
11) | • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonunun konusu ve organ transplantasyonunda perfüzyon teknolojisi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
13) | • Kardiyopulmoner baypas ve uygulamalar sırasında immün yanıt verme | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
13) | • Kardiyopulmoner baypas ve uygulamalar sırasında immün yanıt verme | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
14) | Final Sınavı | Yok |
15) | Final sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Cardiopulmonary Bypass: Principles and Practice, Glenn P. Gravlee Lippincott Williams & Wilkins, 2010 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
4) | - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 5 |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 5 |
7) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | 5 |
8) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | 5 |
10) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 |