Dersin Amacı: |
Ekstrakorporal Dolaşımda Hasta Monitorizasyon dersin amacı; Hemodinamik Monitorizasyon ve Ölçümler, Kan Gazı Analizi, Hava Kontrolü, Seviye Tespiti, Isı Monitorizasyonu, Elektrokardiyografi, Sıvı ve Elektrolit Dengesi, Koagülasyon Monitorizasyonu, Perfüzyon Teknikleri Uygunluğu, Peroperatif Ekokardiyografi, Kardiak Kateterizasyonun Takibi ve Bilgisayarlı Monitorizasyon tekniklerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
• Intra-Aortik Balon Pompası öğrenir,
• Pulsatil Perfüzyon Tekniklerin kavranması
• Hemokonsantrasyon, Ototransfüzyon,
• Asepsi-Antisepsi
• Kardiyak Operatif Teknikler öğretilmesi
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin işleyiş şeklini tanımlar |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
2) |
• Hemodinamik Monitorizasyon ve Ölçümler |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
3) |
• Pulsatil Perfüzyon Teknikleri |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
4) |
• Kan Gazı Analizi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
5) |
• Hava Kontrolü |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
6) |
• Isı Monitorizasyonu |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
7) |
• Elektrokardiyografi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
8) |
• Vize Sınavı |
YOK |
9) |
• Sıvı ve Elektrolit Dengesi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
10) |
• Koagülasyon Monitorizasyonu |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
11) |
• Perfüzyon Teknikleri Uygunluğu |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
12) |
• Peroperatif Ekokardiyografi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
13) |
• Kardiak Kateterizasyonun Takibi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
14) |
• Final Sınavı |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
5 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
5 |
4) |
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
5 |
5) |
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
|
|
7) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
8) |
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
5 |
10) |
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|