Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlencenin açıklanması
• Sinema tüketim düzenini ve ticaret düzenini nasıl etkiler? |
Discussion of Syllabus
Discussion of International trade and world economy
|
2) |
Filmi izlemek
Ders
Hakkında tartışma;
- Uluslararası ticaret olmadan ekonomide kıtlığın nasıl gerçekleştiği
-Teknolojik gelişme olmadan yaşam tarzındaki zorluklar |
• Scarcity |
3) |
Sanayi devrimi |
Reading the critisims about the film |
4) |
Ders
Filmi izlemek
Hakkında tartışma;
Serbest ticaret ve korumacılık
Ekonomik krizlerin gelir ve yoksulluk üzerindeki etkileri
|
Reading the critisims about the film and Classical economy and Keynes |
5) |
Liberalizm ve serbest ticaret |
Reading about Milton Friedman ideas |
6) |
Filmler ve küreselleşme hakkında sınıf tartışmaları,
• Küreselleşmenin ekonomik etkileri,
• Küreselleşmenin kültürel etkileri,
• Küreselleşmenin ticari etkileri |
Reading about globalization |
7) |
Küreselleşmenin etkisi ve yokluğunun sonuçları. Filmde Norberg, Tayvan, Vietnam ve Kenya gibi ülkelere küresel kapitalizmle ilgili fikirleri teşvik etmekte ve küreselleşme karşıtı harekete giren protestocuların neden cahil ve tehlikeli olduklarını hissettiklerini kanıtlamaya çalışmaktadır. |
Write an essay on effects of globalization and suggest different films which are related with effects of globalization |
8) |
• 1929'daki büyük krizin etkisinin incelenmesi |
Lecture
Watching the film
Discussion about;
Keynesian economics
|
9) |
Oyun Teorisi |
Reading about market types and game theory |
10) |
2008 mali krizleri ve genel olarak düzensiz kapitalizm |
Research the effects of 2008 crises on international trade and prepare an essay on it. |
11) |
• İş piyasası, kapitalizm, rekabet, şirketler, ekonomik yeniden yapılandırma, uluslararası ekonomi |
Read about labor mobility constraints at globalization |
12) |
• 1492'den sonra Uluslararası ticaret nasıl arttı, kıtalararası mal ticareti |
Examine the Columbian exchange and write an essay about the subject |
13) |
• 1973'te İngiliz iktisatçı E.F. Schumacher, “Küçük, Güzeldir - İnsanların Maddi Gibi İktisat”, - açgözlülük değil, uyum arzusu tarafından yönlendirilen bir ekonominin vizyonunu sunan bir kitap; Küresel finansal türevlere değil, topluma ve ekolojik değerlere dayalı bir ekonomi. 1970'lerde “Küçük, Güzeldir”, bugünkü Yerel Gıda Devrimi'nin atası olan toprağa geri dönüş hareketi başlattı. |
Read about Green economics and Small is Beautiful approach and write an essay on it |
14) |
• Küreselleşme ve dünya ekonomisine ve uluslararası ticarete etkileri |
Lecture
Class Discussion
|
15) |
Final |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|