Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kaza, İhmal Ve Risk Nedir?
|
Video: http://www.haberturk.com/video/haber/izle/bp-meksika-korfezi-petrol-felaketi/151429 |
2) |
Kriz Tanımları (Siyasi, Ekonomik, Şirketsel Ve Markasal): Kriz Nedir? / Krizin 5n 1 K’sı / İtibar Yönetimi / Marka, İtibar Ve Kriz / |
Marka İtibarı: Vaka Çalışması Firestone-Explorer Krizi / Şirketler Rüya Büyüsünü Neden Yitirir?
Tüketici Markanın Yeni Sahibi Örnek Vaka: New Coke /
Video: http://www.temelaksoy.com/krize-care-inovasyondur/
|
3) |
Kriz İletişimi Nasıl Yapılmalı? (Hatalar Ve Örnek Vakalar): Neden İletişim Yapıyoruz? / Rekabette Öne Geçmek Ve Şüpheleri Gidermek /
|
Vaka Analizi: Sahte Rakı Krizi / Yükseliş ve Çöküş Neden Oluyor? / Teknolojinin Geleceği ve Moore Kanunu
Video: http://www.haberturk.com/gundem/haber/1142715-develi-restaurantta-kezzap-dehseti |
4) |
Gelecek Neden Kriz Yaratıyor? Geleceği Tahmin Etmek Neden Zordur / Stratejik Planlama Daha Yaratıcı Olabilir Mi?/ Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Neden Bazı Tahminler Gerçekleşmez? / Şirketler Açısından Öngörülemeyen Krizler
|
Vaka Analizi Mekap, Gırgır Süpürgeleri |
5) |
Kriz Yönetimi Ve Kestirilemez İnsan Davranışları
|
Zimbardo’nun Stanford Hapishane Deneyi, Tüketici Davranışı / Farklı Tüketici Kalıpları / Hatalar / Psikolojik ve Sosyo Kültürel Etkiler / Milgram Deneyi / Kriz Yönetimi ve Pazarlama / "Markaların Kara Kitabı" |
6) |
Kriz ve Senaryolar: Krizlere Karşı Nasıl Hazırlıklı Olunur? / Krizin Kaynakları/ Kriz Türleri Nedir? / Kriz İletişimi Yönetimi / Krizin Evreleri
Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve 'Nijer Deltası / |
Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve 'Nijer Deltası |
7) |
Kriz Yönetimi İlkeleri: Başarılı Kriz Yönetimleri / Kurumsal İtibar Nedir? / Kurumsal İtibarın Yönetimi Nasıl Olmalı? / Yönetilemeyen İtibar ve Krizler İtibarı Tehdit Eder |
Vaka Analizi: Exxon Valdez kazası.
Vaka Analizi: Boeing’in Başarılı Kriz Yönetimi. |
8) |
Krizler ve Dönüşüm: Şirketlerde Yeni Yönetim Anlayışı ve Kar Tartışması / Kuşaklar ve Değişen Tüketici Tepkileri |
Yönetilemeyen Krizler (BP Meksika Örneği), Yetersiz kalan öngörüler, İnternet, Microsoft’un Öncelikleri Arasında Neden Yer Almadı? |
9) |
Kriz Yönetimi Hakkında Her Şey: Krizin Yüzde 99’u iletişim, yüzde 1’i tekniktir /Kriz Planlamanın Püf noktaları |
Riskler ve Öngörüler: Toyota, Samsung, IBM, DEC ve Apple Örnekleri |
10) |
Krizler Ve Yeni Tüketici Anlayışı |
Tüketici Dostu Şirketler ve Toyota Örneği / İsveç Saat Sanayine Japon Saldırısı / Krizlerin Fırsata Çevrilen Yüzü (Swatch’un Doğuşu), Cargill ve İtibarsızlık |
11) |
Kriz Süreci Ve Değişen Liderler Anlayışı |
Lidere itaat ve Milgram Deneyi / Motorola’nın İflası. |
12) |
Kriz Yönetimi Ve Belirsizlik |
Denetimsizlik ve İflas eden Enron Modeli, Dotcom Krizi, Sürdürülebilirlik ve Starbucks Modeli. |
13) |
Kriz Yönetimi Ve Pr Çalışmaları: Şirketler ve Yerel Hatalar / Sosyal Sorumluluk / Kurumsal İtibar. |
|
14) |
Kriz Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar: Zihinsel modelleme yöntemleri, Kriz engelleyici yaklaşımlar, Yeni itibar yönetimleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|