MZK332 Form Bilgisi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK332
Ders İsmi: Form Bilgisi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders dikey ve yatay çok seslendirme ve eser çözümleme konularını ele alır. Müziksel işitme, okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülürken bireylerin yaratıcılık özelliğinin gelişmesi amaçlanır. Bu amaç ile birlikte öğrenciler çok seslendirmeyi ve eser çözümlemeyi öğrenir.
Dersin İçeriği: · Müziği oluşturan ana katmanları tanır, analiz eder.
· Motif, Cümle ve periyodları bulup, tonal kurgusunu ayrıştırır.
· Peryodik ve aperyodik tema kuruluşlarını çözümler
· Basit ve karmaşık tüm müzik formlarını çözümler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu ders dikey ve yatay çok seslendirme ve eser çözümleme konularını ele alır. Müziksel işitme, okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülürken bireylerin yaratıcılık özelliğinin gelişmesi amaçlanır. Bu amaç ile birlikte öğrenciler çok seslendirmeyi ve eser çözümlemeyi öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · Füg teması ve yapısı Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
2) · Füg teması ve yapısı 2 Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
3) · Dikey Çevrimler · Mirror çevrimler Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
4) · Sonata 2 - ...: Exposition :.....: Development - Recapitulation :... Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
5) · Sonata 3 - ...: Exposition :....: Development - Recapitulation Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
6) · Romantik dönem Valsi Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
7) · Mazurka formu Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
8) · Gece formu Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
9) · Periyodik, Aperyodik ve Karma Tema Kuruluşları Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
10) · Öncül ve soncul cümlelerin kadansları Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
11) · Aperyodik tema kurulumları Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
12) · Kemer formu- ABCBA. Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
13) · Scherzo ve Üçlü Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
14) · Polonese form Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
15) • Türk Müziği ve Halk Müziği Formları 2 Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze
16) · Final Sınavı Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Müzik Formları
Birleştirilmiş ders notları
Müziği Okumak
İrkin Aktüze
Diğer Kaynaklar: Music Forms
Combined lecture notes
Reading the Music
İrkin Aktüze

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34