Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK332 | ||||||||
Ders İsmi: | Form Bilgisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders dikey ve yatay çok seslendirme ve eser çözümleme konularını ele alır. Müziksel işitme, okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülürken bireylerin yaratıcılık özelliğinin gelişmesi amaçlanır. Bu amaç ile birlikte öğrenciler çok seslendirmeyi ve eser çözümlemeyi öğrenir. |
Dersin İçeriği: | · Müziği oluşturan ana katmanları tanır, analiz eder. · Motif, Cümle ve periyodları bulup, tonal kurgusunu ayrıştırır. · Peryodik ve aperyodik tema kuruluşlarını çözümler · Basit ve karmaşık tüm müzik formlarını çözümler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | · Füg teması ve yapısı | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
2) | · Füg teması ve yapısı 2 | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
3) | · Dikey Çevrimler · Mirror çevrimler | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
4) | · Sonata 2 - ...: Exposition :.....: Development - Recapitulation :... | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
5) | · Sonata 3 - ...: Exposition :....: Development - Recapitulation | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
6) | · Romantik dönem Valsi | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
7) | · Mazurka formu | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
8) | · Gece formu | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
9) | · Periyodik, Aperyodik ve Karma Tema Kuruluşları | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
10) | · Öncül ve soncul cümlelerin kadansları | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
11) | · Aperyodik tema kurulumları | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
12) | · Kemer formu- ABCBA. | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
13) | · Scherzo ve Üçlü | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
14) | · Polonese form | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
15) | • Türk Müziği ve Halk Müziği Formları 2 | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
16) | · Final Sınavı | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
Ders Notları / Kitaplar: | Müzik Formları Birleştirilmiş ders notları Müziği Okumak İrkin Aktüze |
Diğer Kaynaklar: | Music Forms Combined lecture notes Reading the Music İrkin Aktüze |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |