MZK342 Armoni IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK342
Ders İsmi: Armoni II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Öğrenilen akorları şarkı ve koro eserleri üzerinde ayırt edilmesi
• Verilen soprano partisini kök ve çevrim akorları kullanarak armonize edebiliyor olması
• Dört-altılı akoru ile ilgili bas ezgisini armonize edilmesi
Dersin İçeriği: • Öğrenilen akorları piyanoda çalar.
• Verilen soprano partisini kök ve çevrim akorları kullanarak armonize eder.
• Dört-altılı akoru ile ilgili bas ezgisini armonize edilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Verilen soprano partisini kök ve çevrim akorları kullanarak armonize eder.
2) • Öğrenilen akorları piyanoda çalar.
3) • Verilen soprano partisini kök ve çevrim akorları kullanarak armonize eder.
4) • Dört-altılı akoru ile ilgili bas ezgisini armonize eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Birinci çevrim akorunun tanımı • Birinci çevrim akorunun derecelenmesi • Akorlar arasında ki bağlantı kuralları
2) • Kök ve altılı akorlarlar ile bas realizasyonu
3) • Altılı akorların kadansta kullanılması
4) • Kök ve altılı akorlarlarla soprano realizasyonu
5) • Seslerin harflerle yazımı • Akorların harf sistemiyle yazımı • Popüler müzikte akorların yazımı. • Verilen bir bas ezgisini şifreleme
6) • İkinci çevrim akorunun tanımı • İkinci çevrim akorunun derecelenmesi • Akorlar arasında bağlantı kuralları
7) • Dört-altılı akorların kadansta kullanılması
8) Ara Sınav
9) • Kök , altılı ve dört-altılı akorlarla bas realizasyonu
10) • Öğrenilen akorlarla şarkılar üzerinde çözümleme • Öğrenilen akorlarla koro eserleri üzerinde çözümleme
11) • Öğrenilen akorları kullanarak basit ezgi ve piyano eşliği yazma
12) - Öğrencilere bas ya da soprano ezgisi yazdırma
13) • Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisinin armonilenmesi
14) • Kadans yazma ve çalma çalışması • Şifreli ve şifresiz bas çalışması
15) • Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisi çözümleme • Piyanoda Armoni Uygulaması Piyanoda Armoni Uygulaması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Théodore DUBOIS
Ahmet Adnan Saygun Musiki Temel Bilgisi
Nurhan CANGAL
Diğer Kaynaklar: Théodore DUBOIS Harmony
Ahmet Adnan Saygun Musiki Temel Bilgisi
Nurhan CANGAL Harmony

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34