Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Makam Müziği Geleneği
Makam Koridoru
Makam / Ses Bölgesi
Ses Havuzu |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
|
2) |
Makam Müziğinin Genel Özellikleri |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
3) |
Türkiye'de Makam Müziği |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
4) |
Türkiye'de Halk Müziği |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
5) |
Halk Müziğinin Ses Sistemi |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
6) |
Halk Müziği Makamlarında Kullanılan Mikrotonlar |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
7) |
Genel Tekrar |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
8) |
Ara Sınav |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
9) |
Temel Makamlar
Sol Kararlı Makamlar
Davullar Çalar Ana Mori
İndim Yarin Bahçesine
Giyme Dedim
|
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
10) |
La Kararlı Makamlar
Değirmen Başında Vurdular Beni
Çuta Nusa
Hangi Bağın Bağbanısan |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
11) |
Si Kararlı Makamlar
Kadem Bastı
Al Yeşil Dökün Anneler
Avena Miday |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
12) |
Do Kararlı Makamlar
Giderim Yolum Dağdır
Sern İnç e |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
13) |
Fa Kararlı Makamlar
Kervan |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
14) |
Fa Diyez Kararlı Makamlar
Güvercin Uçuverdi
Yağmur Yağar Yer Yaş Olur |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
15) |
Genel Tekrar |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
16) |
Final Sınavı |
1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları
2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms
3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|