MZK364 THM Nazariyatı ve Solfej IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK364
Ders İsmi: THM Nazariyatı ve Solfej II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Halk Müziği ses sistemi ve usulleri hakkında kuramsal ve uygulamalı öğretim vermek.
Dersin İçeriği: Türk Halk Müziği ses sistemi ve usulleri tanıtılır.
Temel, birleşik ve karma usullerde örnekler okutulur.
Halk müziği dikte-deşifre yapılabilecek seviyenin kazandırılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Türk halk ezgilerinin notalarını okur
2) Türk halk ezgilerinde usûlleri öğrenir
3) Türk halk ezgilerinde usûl vurmayı öğrenir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Makam Müziği Geleneği Makam Koridoru Makam / Ses Bölgesi Ses Havuzu 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
2) Makam Müziğinin Genel Özellikleri 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
3) Türkiye'de Makam Müziği 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
4) Türkiye'de Halk Müziği 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
5) Halk Müziğinin Ses Sistemi 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
6) Halk Müziği Makamlarında Kullanılan Mikrotonlar 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
7) Genel Tekrar 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
8) Ara Sınav 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
9) Temel Makamlar Sol Kararlı Makamlar Davullar Çalar Ana Mori İndim Yarin Bahçesine Giyme Dedim 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
10) La Kararlı Makamlar Değirmen Başında Vurdular Beni Çuta Nusa Hangi Bağın Bağbanısan 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
11) Si Kararlı Makamlar Kadem Bastı Al Yeşil Dökün Anneler Avena Miday 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
12) Do Kararlı Makamlar Giderim Yolum Dağdır Sern İnç e 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
13) Fa Kararlı Makamlar Kervan 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
14) Fa Diyez Kararlı Makamlar Güvercin Uçuverdi Yağmur Yağar Yer Yaş Olur 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
15) Genel Tekrar 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book
16) Final Sınavı 1- Melih Duygulu - Türkiye'nin Halk Müziği Makamları 2- Muzaffer Sarısözen - Turkish Folk Music Rhythms 3- Radio-TV institution Turkish Folk Music repertoire book

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Muzaffer Sarısözen - Türk Halk Musıkisi Usulleri
Melih Duygulu - Türk Halk Müziği Sözlüğü
Radyo-Televizyon kurumu Türk Halk Müziği repertuar kitabı 30 cilt.
Diğer Kaynaklar: 1- Özel derlemeler
2- Mahalli sanatçılara ait kasetler, Cd' ler
3- Çeşitli yörelere ait yapılan tez çalışmaları, ders notları
4- Çeşitli Halk Çalgıları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66