Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
2) |
- Deşifre çalışması
- Ritmik ve melodik solfej okumaları
- Sol el çalıp sağ el söyleme egzersizleri |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
3) |
- Tonlar üzerinde pratik
- Kadans tekrarları
- Kadans çalıp partisyon söyleme |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
4) |
- Tonal Deşifre kitabından ölçü rakamı değişimli solfej çalışmaları
- İkincil Dominant konusuna giriş |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
5) |
- İkincil Dominantlar üzerinde pratik
- Partisyon üzerinde ikincil dominant akorların analizi
- Melodik ve ritmik okuma |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
6) |
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej kitabından polyrhytm çalışmaları
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej kitabından belirlenen örnek eserlerin bestecilerine yönelik teorik çalışmalar
- Yaylı grubunun tanıtımı ve teknikleri |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
7) |
- Genel tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
8) |
- Vize Sınavı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
9) |
- Yaylı grubu hakkında öğrencilerin hazırladıkları sunumların izlenmesi
- Kadanslar
- 7'li akorların tekrarı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
10) |
- Ritmik ve melodik solfej okumaları
- Partisyon üzerinde analiz
- Tonal deşifre I kitabından aralık çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
11) |
- Koral çalışmalar
- Çift ses solfej okumalar
- Deşifre çalışması
- Teorik tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
12) |
- Ritmik Okuma Çalışmaları
- Polyrhytm çalışması
- Sol el çalıp sağ el söyleme egzersizleri |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
13) |
- Dikte ve Solfej çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
14) |
- Müzik terimleri çalışması
- Nüans çalışmaları
- Fa anahtarı ve 3. çizgi do anahtarı çalışması |
- Study of musical terms
- Nuance studies
- Fa key and 3rd line do key work |
15) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
16) |
- Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|