Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK388 | ||||||||
Ders İsmi: | Oda Müziği II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Oda müziği tarihindeki belirli dönemlere bir bakış sunma, seçilmiş eserleri analiz ederek dönemlere özgü stilistik özellikleri anlama; oda müziği formlarını anlama ve kendi eserlerini oluşturma becerilerini kazandırma; farklı enstrümanların rol ve etkileşimini öğrenme ve enstrümantasyon becerilerini geliştirme; grup içinde müzik yapma ve performans becerilerini geliştirme yer alır. Ayrıca, öğrencilere Türk müziği unsurlarını da içeren bir perspektif sunarak geniş bir müzikal anlayışa ulaşmalarını teşvik etmek de amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Müzik teorisi ve form analizi Türk Müziği ve müzik anlayışına kültürel dokunuş Müzik Tarihi bilgileri Eşlik ve Performans Orkestrasyon ve enstrümantasyon bilgisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oda Müziği Formları ve Yapıları | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
2) | Oda Müziği Formları ve Yapıları | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
3) | Klasik Dönemde Oda Müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
4) | Klasik Dönemde Oda Müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
5) | Romantik Dönemde Oda Müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
6) | Romantik Dönemde Oda Müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
7) | 20. Yüzyıl Oda Müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
8) | 20. Yüzyıl Oda Müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
9) | Oda Müziğinde İleri Teknik ve Yorumlama | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
10) | Oda Müziğinde İleri Teknik ve Yorumlama | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
11) | Dönemsel İnceleme | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
12) | Ders Projesi | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
13) | Verilen projenin analizi, açıklaması ve sınav öncesi çalışma | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Chamber Music - A Research and Information Guide, John H. Baron Bartók's Chamber Music - János Kárpáti Gibbs, C. (2004). "The Cambridge Companion to Schubert." Marston, N. (2012). "Brahms and His World." |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 |