MZK465 BM Nazariyatı ve Solfej Vİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK465
Ders İsmi: BM Nazariyatı ve Solfej V
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders do anahtarları üzerinde pratik sağlamak. Partisyon analizini belirli bir seviyeye taşımak ve süslemeler hakkında bilgi edinmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: - 3. Çizgi ve 4. Çizgi Do anahtarı üzerinde çalışmalar
- La klarnet için transpoze solfej okumaları
- Modlara giriş
- Süslemeler ve açılımları
- Modern dönem eserlerden solfej çalışmaları
- Ölçü değişimli okuma çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Anahtar değişimli solfej okuyabiliyor olmak
2) - Tüm anahtarlarında teorik bilgiye sahip olmak
3) - Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
2) - Modal müziği tanıma - Modal müzik üzerinde melodik okumalar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
3) - Sonat bölümlerini ve concerto bölümlerini melodik ve ritmik okuma - Enstrüman çalımına yönelik solfej okumaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
4) - Do anahtarları üzerinde melodik okuma - Ritmik egzersizler - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
5) - Modlar üzerine pratik - Modern dönem eserlerinde solfej okumalar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
6) - Süslemelere giriş - Mordent, trill hakkında bilgilendirme - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
7) - Genel tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
8) - Vize Sınavı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
9) - A tonal solfej çalışmaları - Modern dönem eserlerinden melodik ve ritmik okuma çalışmaları - Süslemeler konusunun pratiği - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
10) - Polyrhytm çalışması - Partisyon üzerinde analiz - Parti geçişli okumalar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
11) - Ritmik ve melodik dikte çalışması - Kulak çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
12) - İki sesli solfej çalışmaları - Mi bemol saksafon, si bemol klarnet ve fa korno için transpoze çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
13) - Sol el çalıp sağ el söyleme çalışmaları - İki sesli dikte çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
14) - Ritmik ve melodik okuma çalışması - Deşifre çalışması - Aralık çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
15) - Genel Tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
16) - Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano Dizekli Tahta-Music Notation Board Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34