Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK485 | ||||||||
Ders İsmi: | TSM Repertuvarı ve Uslup V | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜGE HALE ÇETİNTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Türk Sanat Müziği'nin repertuarını ve üslubunu öğretmek, geleneksel TSM eserlerini anlama ve doğru bir duyuşla seslendirme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi. Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | TSM'nin tarihçesi ve gelişimi üzerine genel bilgiler. TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi. | |
2) | TSM'nin tarihçesi ve gelişimi üzerine genel bilgiler. TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi. | |
3) | Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar. Örnek eserlerle makam ve usul uygulamaları. | |
4) | Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar. Örnek eserlerle makam ve usul uygulamaları. | |
5) | Geleneksel TSM repertuarından seçilen örnek eserlerin incelenmesi. Melodi, ritim ve üslup analizi. | |
6) | Geleneksel TSM repertuarından seçilen örnek eserlerin incelenmesi. Melodi, ritim ve üslup analizi. | |
7) | TSM repertuarında kullanılan üslup ve icra tekniklerinin detaylı çalışılması. Solist ve koroların örnek performanslarının incelenmesi. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | TSM'nin önde gelen bestecileri ve eserleri üzerine çalışmalar. Örnek eserlerin analizi ve karşılaştırmalı incelemeler. | |
10) | TSM'nin önde gelen bestecileri ve eserleri üzerine çalışmalar. Örnek eserlerin analizi ve karşılaştırmalı incelemeler. | |
11) | Türk Sanat Müziği'nin farklı türlerinin incelenmesi (gazel, şarkı, türkü vb.). Her türün özel karakteristik özellikleri ve repertuarından örnekler. | |
12) | Türk Sanat Müziği'nin farklı türlerinin incelenmesi (gazel, şarkı, türkü vb.). Her türün özel karakteristik özellikleri ve repertuarından örnekler. | |
13) | Öğrencilerin öğrendikleri eserleri grup veya bireysel performansları. Performansların değerlendirilmesi ve geri bildirim. | |
14) | Öğrencilerin öğrendikleri eserleri grup veya bireysel performansları. Performansların değerlendirilmesi ve geri bildirim. | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynakça: M. Kemal Karaosmanoğlu - Klasik Türk Musikisi Seçmeler 16 Kitap Türk Sanat Müziği - Haluk Yücel |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakça: M. Kemal Karaosmanoğlu - Klasik Türk Musikisi Seçmeler 16 Kitap Türk Sanat Müziği - Haluk Yücel |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |