MZK485 TSM Repertuvarı ve Uslup Vİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK485
Ders İsmi: TSM Repertuvarı ve Uslup V
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MÜGE HALE ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere Türk Sanat Müziği'nin repertuarını ve üslubunu öğretmek, geleneksel TSM eserlerini anlama ve doğru bir duyuşla seslendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi.
Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türk Sanat Müziği'nin makam ve usullerini anlama.
2) Geleneksel TSM repertuarını tanıma ve çalma becerisi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TSM'nin tarihçesi ve gelişimi üzerine genel bilgiler. TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi.
2) TSM'nin tarihçesi ve gelişimi üzerine genel bilgiler. TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi.
3) Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar. Örnek eserlerle makam ve usul uygulamaları.
4) Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar. Örnek eserlerle makam ve usul uygulamaları.
5) Geleneksel TSM repertuarından seçilen örnek eserlerin incelenmesi. Melodi, ritim ve üslup analizi.
6) Geleneksel TSM repertuarından seçilen örnek eserlerin incelenmesi. Melodi, ritim ve üslup analizi.
7) TSM repertuarında kullanılan üslup ve icra tekniklerinin detaylı çalışılması. Solist ve koroların örnek performanslarının incelenmesi.
8) Ara Sınav
9) TSM'nin önde gelen bestecileri ve eserleri üzerine çalışmalar. Örnek eserlerin analizi ve karşılaştırmalı incelemeler.
10) TSM'nin önde gelen bestecileri ve eserleri üzerine çalışmalar. Örnek eserlerin analizi ve karşılaştırmalı incelemeler.
11) Türk Sanat Müziği'nin farklı türlerinin incelenmesi (gazel, şarkı, türkü vb.). Her türün özel karakteristik özellikleri ve repertuarından örnekler.
12) Türk Sanat Müziği'nin farklı türlerinin incelenmesi (gazel, şarkı, türkü vb.). Her türün özel karakteristik özellikleri ve repertuarından örnekler.
13) Öğrencilerin öğrendikleri eserleri grup veya bireysel performansları. Performansların değerlendirilmesi ve geri bildirim.
14) Öğrencilerin öğrendikleri eserleri grup veya bireysel performansları. Performansların değerlendirilmesi ve geri bildirim.
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynakça: M. Kemal Karaosmanoğlu - Klasik Türk Musikisi Seçmeler 16 Kitap
Türk Sanat Müziği - Haluk Yücel
Diğer Kaynaklar: Kaynakça: M. Kemal Karaosmanoğlu - Klasik Türk Musikisi Seçmeler 16 Kitap
Türk Sanat Müziği - Haluk Yücel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34