Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK416 | ||||||||
Ders İsmi: | Koro II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını, toplu söyleme tekniklerini geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği: | Çoksesli Müzik Tanıtımı Koro Oluşturma ve Çalıştırma Toplu söyleme teknikleri (Nefes, ses üretimi ve tınlatma) Repertuvar Çalışması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Canon des Scats - Söz ve Ritim Çalışması | Canon des Scats-Pierre - Gérard Verny |
2) | Canon des Scats - Solfej Çalışması | Canon des Scats-Pierre - Gérard Verny |
3) | Canon des Scats - Prova | Canon des Scats-Pierre - Gérard Verny |
4) | “Çayır çimen geze geze” - Söz ve Ritim Çalışması | “Çayır çimen geze geze” Düzenleme : Seval Irmak |
5) | “Çayır çimen geze geze” - Solfej Çalışması | “Çayır çimen geze geze” - Düzenleme: Seval Irmak |
6) | “Çayır çimen geze geze” Prova | “Çayır çimen geze geze” - Düzenleme: Seval Irmak |
7) | Genel Tekrar | "Canon des Scats" - Pierre-Gérard Verny “Çayır çimen geze geze” - Düzenleme: Seval Irmak |
8) | Vize Sınavı | |
9) | "Dere Geliyor Dere" Söz ve Ritim Çalışması | "Dere Geliyor Dere" Düzenleme: Nevit Kodallı |
10) | "Dere Geliyor Dere" Solfej Çalışması | "Dere Geliyor Dere" Düzenleme Nevit Kodallı |
11) | "Dere Geliyor Dere" Prova | "Dere Geliyor Dere" Düzenleme Nevit Kodallı |
12) | “Kahve kantatı” Söz ve Ritim Çalışması | “Kahve Kantatı” J.S Bach |
13) | “Kahve kantatı” Solfej Çalışması | “Kahve Kantatı” J.S Bach |
14) | “Kahve kantatı” Prova | “Kahve Kantatı” J.S Bach |
15) | Genel Tekrar | "Canon des Scats" - Pierre - Gérard Verny "Çayır Çimen Geze Geze" - Düzenleme: Seval Irmak "Dere Geliyor Dere" - Düzenleme: Nevit Kodallı "Kahve Kantatı" - J.S Bach |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | "Canon des Scats" - Pierre-Gérard Verny “Çayır Çimen Geze Geze” Düzenleme: Seval Irmak "Dere Geliyor Dere" Düzenleme: Seval Irmak |
Diğer Kaynaklar: | "Canon des Scats" - Pierre-Gérard Verny “Çayır Çimen Geze Geze” Arrangement: Seval Irmak "Dere Geliyor Dere" Arrangement: Seval Irmak |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |