MZK416 Koro IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK416
Ders İsmi: Koro II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını, toplu söyleme tekniklerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Çoksesli Müzik Tanıtımı
Koro Oluşturma ve Çalıştırma
Toplu söyleme teknikleri (Nefes, ses üretimi ve tınlatma)
Repertuvar Çalışması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Koronun tarihsel gelişim süreci hakkında bilgiler edinmek. Önemli müzikal örnekleri dinleyerek kültür bağlamında bir yeterlik kazanmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel seviyede ses ve nefes kontrolü sağlamak. Müziği dinamikleriyle çalışarak toplu şarkı söyleme konusunda yeterlik kazanmak. İşitsel anlamda çoksesli ve teksesli müziği tanımak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Canon des Scats - Söz ve Ritim Çalışması Canon des Scats-Pierre - Gérard Verny
2) Canon des Scats - Solfej Çalışması Canon des Scats-Pierre - Gérard Verny
3) Canon des Scats - Prova Canon des Scats-Pierre - Gérard Verny
4) “Çayır çimen geze geze” - Söz ve Ritim Çalışması “Çayır çimen geze geze” Düzenleme : Seval Irmak
5) “Çayır çimen geze geze” - Solfej Çalışması “Çayır çimen geze geze” - Düzenleme: Seval Irmak
6) “Çayır çimen geze geze” Prova “Çayır çimen geze geze” - Düzenleme: Seval Irmak
7) Genel Tekrar "Canon des Scats" - Pierre-Gérard Verny “Çayır çimen geze geze” - Düzenleme: Seval Irmak
8) Vize Sınavı
9) "Dere Geliyor Dere" Söz ve Ritim Çalışması "Dere Geliyor Dere" Düzenleme: Nevit Kodallı
10) "Dere Geliyor Dere" Solfej Çalışması "Dere Geliyor Dere" Düzenleme Nevit Kodallı
11) "Dere Geliyor Dere" Prova "Dere Geliyor Dere" Düzenleme Nevit Kodallı
12) “Kahve kantatı” Söz ve Ritim Çalışması “Kahve Kantatı” J.S Bach
13) “Kahve kantatı” Solfej Çalışması “Kahve Kantatı” J.S Bach
14) “Kahve kantatı” Prova “Kahve Kantatı” J.S Bach
15) Genel Tekrar "Canon des Scats" - Pierre - Gérard Verny "Çayır Çimen Geze Geze" - Düzenleme: Seval Irmak "Dere Geliyor Dere" - Düzenleme: Nevit Kodallı "Kahve Kantatı" - J.S Bach
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Canon des Scats" - Pierre-Gérard Verny
“Çayır Çimen Geze Geze” Düzenleme: Seval Irmak
"Dere Geliyor Dere" Düzenleme: Seval Irmak
Diğer Kaynaklar: "Canon des Scats" - Pierre-Gérard Verny
“Çayır Çimen Geze Geze” Arrangement: Seval Irmak
"Dere Geliyor Dere" Arrangement: Seval Irmak

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34