Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK418 | ||||||||
Ders İsmi: | Enstruman Bilgileri II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CEMALETTİN GÖBELEZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CEMALETTİN GÖBELEZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Keman ve yayın parçalarının öğretilmesi, kemanın ve yayın doğru tutuşu boş tellerde yay kullanımı, 4 parmağın 4 telde kullanımı ve doğal, 1., 2., 3., kalıpların öğretimi ve bu kalıpların alıştırmalara ve etütlere uygulanması, öğrenilen konulara ilişkin eserlerin öğretimi ve uygulamalarıdır. |
Dersin İçeriği: | • Ses – Çalma – Çalgı Kavramları • Çalgılardan ses elde etme yöntemleri • Çalgıların tarihçesi • Çalgıların yapısı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Viyolanın, viyolonselin ve kontrbasın yapıları ve kemandan farklı olan özellikleri • Akort sistemleri ve ses genişlikleri | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
2) | • Piyano’nun tarihsel gelişim süreci | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
3) | • Piyanoyu oluşturan parçalar ve özellikleri | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
4) | • Piyanonun akort evreleri ve modern akort sisteminin anlatılması • Piyanonun bakımı | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
5) | • Dijital Piyano özellikleri Elektronik parçalarının incelenmesi Bakımı • Akordeon çalgısının özellikleri | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
6) | • Gitar’ın tarihsel gelişimleri • Gitarın parçaları ve yapımcıları • Gitarın teller, akort sistemi, ses genişlikleri ve bakımı | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
7) | •Flütün tarihçesi • Flütün bölümleri ve özellikleri • Flütün ses genişliği ve bakımı | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
8) | • MIDTERM EXAM • İlk yedi haftada işlenen konuların ve uygulamaların değerlendirilmesi amacıyla, tüm konular hakkında öğrencilerin sınava tabi tutulması. | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
9) | • Bağlamanın tarihsel gelişimi • Bağlamanın bölümleri ve özellikleri • Bağlamanın ses genişliği ve bakımı | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
10) | • Kanun çalgısının tarihçesi • Kanunun bölümleri ve özellikleri • Kanunun mandal sistemi, ses genişliği ve bakımı | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
11) | • Udun tarihçesi • Udun bölümleri ve özellikleri • Kanunun mandal sistemi, ses genişliği ve bakımı | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
12) | • Tanbur ve sitarın çalgılarının tarihçeleri ve özellikleri | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
13) | • Ney ve saksafon çalgılarıının tarihçeleri, özellikleri ve çeşitleri ve parçaları | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
14) | • Öğretilen konuların genel tekrar ve değerlendirilmesi ve sınava hazırlık çalışmaları | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
15) | • Öğretilen konuların genel tekrar ve değerlendirilmesi ve sınava hazırlık çalışmaları | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
16) | • Final Exam. • İlk on dört haftada işlenen konuların değerlendirilmesi amacıyla, tüm konular hakkında öğrencilerin sınava tabi tutulması. | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
Diğer Kaynaklar: | 1-Çalgılar Dünyasında Keman Prof. Dr.Cemalettin Göbelez 2015/ 2. Baskı 2-Müziğe Giden Yol Prof. Dr. Lale Feridunoğlu 2004 3-Çalgılar Bilimi Ders Notları Prof. Dr. Cemalettin Göbelez |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |