Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK462 | ||||||||
Ders İsmi: | TSM Nazariyatı ve Solfej VII | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜGE HALE ÇETİNTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GÖKNİL BISAK ÖZDEMİR Öğr.Gör. MÜGE HALE ÇETİNTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Türk Sanat Müziği (TSM) nazariyatı ve solfej alanlarında daha derinlemesine bilgi kazandırmak, ileri düzeydeki teorik konuları anlama ve uygulama becerisi geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Türk Sanat Müziği'nin teorik temellerini anlama. İleri düzeyde solfej çalışmaları yapabilme yeteneği. TSM nazariyatında ileri düzeyde analiz yeteneği. Geleneksel makam ve usulleri anlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk Müziği Kompozisyon Analizi | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
2) | Türk sanat müziği eserlerinin analizi | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
3) | Türk Müziği'nin Dünya Müziği İle Etkileşimi | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
4) | Kültürel etkileşimlerin müziğe olan etkileri | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
5) | Türk Müziği İcra Teknikleri | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
6) | Klasik Türk müziği icra tekniklerinin incelenmesi | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
7) | Türk müziği ve dijital teknolojinin entegrasyonu | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
8) | Vize sınavı | |
9) | Zengin Türk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin icra edilmesi | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
10) | İleri düzey solfej ve ritmik çalışmalar | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
11) | Osmanlı dönemi müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
12) | Cumhuriyet dönemi müziği | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
13) | Türk müziğinin uluslararası sahnede yeri ve etkisi | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrencilere haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Kudüm Velveleleri - İsmail Hakkı Özkan |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 |