MZK466 BM Nazariyatı ve Solfej VIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK466
Ders İsmi: BM Nazariyatı ve Solfej VI
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüm anahtarlar ve ölçü değişimli solfejleri belirli bir seviyede okumak ve transpoze çalgılar üzerinde teorik hakimiyet sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği: - İleri seviye Poliritim çalışmaları
- Concerto ve Sonat bölümlerinden solfej okumaları
- Koral eserler üzerinde solfej parçaları
- 6'lı akorların anlatılması
- Modlar üzerinde pratikler
- Deşifre çalışmaları
- 12 tonda gamlar ve egzersizler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Anahtar değişimli, ölçü değişimli solfejlerde belirli bir pratik kazanmak
2) - Birden fazla parti takibi yapabilmek
3) Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
2) - Ritmik ve melodik okuma - Çift ses solfej çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
3) - Anahtar değişimli solfej çalışması - Ritmik okuma - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
4) - Teorik öğrenilen tüm bilgilerin tekrar edilmesi - Müzik terimleri çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
5) - Süslemeler üzerine pratik - Tahta nefesli çalgıları tanıma ve transpoze - Aralık çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
6) - Tahta nefesli çalgıların pratiği - Koral eserler üzerinde solfej pratiği - Ritmik okuma çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
7) - Genel tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
8) - Vize Sınavı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
9) - Modern dönem ve post - modern eserler üzerinde solfej çalışması - Partisyon üzerinde analiz çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
10) - Bakır nefesli çalgılar üzerinde transpoze pratiği - Aralık çalışması - Ritmik çalışma - Melodik okuma - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
11) - Polyrhytm çalışması - Ölçü değişimli Ritmik okumalar - Ritmik dikte - Kulak çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
12) - Dikte çalışması - Deşifre çalışması - Tüm tonlara transpoze pratiği - Anahtar çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
13) - Dikte ve Solfej çalışmaları - Polyrhytm çalışması - German 6, İtalian 6, French 6 akorların kurulumu ve analizi - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
14) - Napoliten 6 akorunun kurulumu ve partisyon üzerinde analizi - Parti geçişli okuma - Sol el çalıp sağ el söyleme egzersizleri - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
15) - Genel Tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV - Tonal Deşifre I
16) - Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I
Diğer Kaynaklar: - Ahmet Adnan Saygun Basic Music I - II - III - IV
- Okan University Theory and Solfeggio Book IV
- Tonal Sight Reading I

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34