MSC157 Keman Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC157
Ders İsmi: Keman I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CEMALETTİN GÖBELEZ
Öğr.Gör. YONCA SÜLÜN
Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM
Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders enstrümanı tanıma, postür, gamlar ve belirlenen seviyede eser çalışmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: - Gamlar
- Eserler
- Postür
- Yay tekniği
- Sol el teknik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Doğru yay tutuşu ve sol el pozisyonu, buna bağlı 1. pozisyon etüd ve gam konusunda belirli bir seviyeye gelmek ve o seviyede parçalar çalmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Dersin tanıtılması - Yay tutuşu - Keman tutuşu - Telleri tanıma Ömercan I, Suzuki I
2) - Keman tutuşu - Yay tutuşu - Yay çekimi Ömercan I, Suzuki I
3) - Keman tutuşu - Yay tutuşu - Notların yerleri Ömercan I, Suzuki I
4) - La ve mi tellerinde 1. 2. 3. parmak çalışması - Postür tekrarı - Uzun yay çalışması Ömercan I, Suzuki I
5) - Suzuki ve Ömer'candan çalışmalar - Genel tekrar Ömercan I, Suzuki I
6) - Suzuki ve Ömercan çalışmaları Ömercan I, Suzuki I
7) - Genel tekrar Ömercan I, Suzuki I
8) - Vize sınavı
9) - Sınav performansı değerlendirme - La majör gam x4 - Bağ çalışması - Uzun yay çalışması - Suzuki ve Ömercan çalışması Ömercan I, Suzuki I
10) - Rus kitabı etüdler, - Belirlenen öğrenciye seviyesi göre parçalar - La majör, Re majör gam çalışması Ömercan I, Suzuki I, Rus kitabı
11) - Gam üzerinde yay çalışması - Bağlar - Eserlerin çalışması Ömercan I, Suzuki I
12) - Sınav parçalarının belirlenmesi - Genel postür tekrarları - Sol majör gam çalışması Ömercan I, Suzuki I
13) - Sol majör gam - Sınav parçaları ve etüdleri Ömercan I, Suzuki I
14) - Sınava yönelik eser çalışması - Nüanslar - Gamların tekrarı Ömercan I, Suzuki I
15) - Genel tekrar Ömercan I, Suzuki I
16) - Final Sınavı Ömercan I, Suzuki I

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Suzuki, Ömercan, Rus Kitabı
Diğer Kaynaklar: Suzuki, Ömercan, Russian Book

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18