Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC157 | ||||||||
Ders İsmi: | Keman I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CEMALETTİN GÖBELEZ Öğr.Gör. YONCA SÜLÜN Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders enstrümanı tanıma, postür, gamlar ve belirlenen seviyede eser çalışmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | - Gamlar - Eserler - Postür - Yay tekniği - Sol el teknik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Dersin tanıtılması - Yay tutuşu - Keman tutuşu - Telleri tanıma | Ömercan I, Suzuki I |
2) | - Keman tutuşu - Yay tutuşu - Yay çekimi | Ömercan I, Suzuki I |
3) | - Keman tutuşu - Yay tutuşu - Notların yerleri | Ömercan I, Suzuki I |
4) | - La ve mi tellerinde 1. 2. 3. parmak çalışması - Postür tekrarı - Uzun yay çalışması | Ömercan I, Suzuki I |
5) | - Suzuki ve Ömer'candan çalışmalar - Genel tekrar | Ömercan I, Suzuki I |
6) | - Suzuki ve Ömercan çalışmaları | Ömercan I, Suzuki I |
7) | - Genel tekrar | Ömercan I, Suzuki I |
8) | - Vize sınavı | |
9) | - Sınav performansı değerlendirme - La majör gam x4 - Bağ çalışması - Uzun yay çalışması - Suzuki ve Ömercan çalışması | Ömercan I, Suzuki I |
10) | - Rus kitabı etüdler, - Belirlenen öğrenciye seviyesi göre parçalar - La majör, Re majör gam çalışması | Ömercan I, Suzuki I, Rus kitabı |
11) | - Gam üzerinde yay çalışması - Bağlar - Eserlerin çalışması | Ömercan I, Suzuki I |
12) | - Sınav parçalarının belirlenmesi - Genel postür tekrarları - Sol majör gam çalışması | Ömercan I, Suzuki I |
13) | - Sol majör gam - Sınav parçaları ve etüdleri | Ömercan I, Suzuki I |
14) | - Sınava yönelik eser çalışması - Nüanslar - Gamların tekrarı | Ömercan I, Suzuki I |
15) | - Genel tekrar | Ömercan I, Suzuki I |
16) | - Final Sınavı | Ömercan I, Suzuki I |
Ders Notları / Kitaplar: | Suzuki, Ömercan, Rus Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Suzuki, Ömercan, Russian Book |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |