Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
· Klarnet hakkında genel bilgiler.
· Diyafram tekniği, çalgı ve ağız tutuş pozisyonunun çalışılması.
· Klarneti ve Nefes Tekniğini Tanıma
|
Anlatım, Tartışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı
KİTAP;
L'ABC du Jeune Clarinettiste Vol.1 Principes Rationnels
Guy Dangain J.R. Groussain
|
2) |
· Birinci alan (chalumeau register) Mi2 – Do1 aralığında egzersizler.
· Sol El Pozisyonlarını Tanıma |
Uygulama, Bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi. |
3) |
· Birinci alan Do1 – Sol2 aralığında egzersizler.
· Sol El Pozisyonlarını Tanıma |
Uygulama, Bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi. |
4) |
· Birinci alan Do1 - La2 aralığında egzersizler. 1
· Sol El Pozisyonlarını Tanıma |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi. |
5) |
· Birinci alan Do1 - La2 aralığında parçalar.
· Sol El Pozisyonlarını Tanıma |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
6) |
· Birinci alan Si1 – Sol1 aralığında egzersizler.
· Sağ El Pozisyonlarını Tanıma |
Uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
7) |
· Birinci alan Si1 – Mi1 aralığında egzersizler.
· Sağ El Pozisyonlarını Tanıma |
Uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların genel tekrarı, klarnette pekiştirilmesi |
8) |
· Birinci alan Si1 – Mi1 aralığında parçalar.
· Sağ El Pozisyonlarını Tanıma |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
9) |
· Birinci alan Si1 – Mi1 aralığında parçalar.
· Birinci alan ve gırtlak sesleri aralığında egzersiz ve parçalar.
· Sağ El Pozisyonlarını Tanıma
· Gırtlak Seslerini Tanıma |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
10) |
· 1 oktav Sol majör gamı, arpeji ve arpej çevrimleri
· Birinci alan ve gırtlak sesleri aralığında egzersiz ve parçalar
· Sol Majör Gamı ve Gırtlak Seslerinde Çalışmalar |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
11) |
· Birinci alan ve gırtlak sesleri aralığında egzersiz ve parçalar
· Öğrenilen Tüm Seslerde Çalışmalar |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
12) |
· 1 oktav Fa majör gamı, arpeji ve arpej çevrimleri
· Mi1 – Do1 aralığındaki sesleri Si2 – Sol3 aralığındaki seslere bağlama
· Üst Alan Seslere Geçiş Çalışmaları |
Uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
13) |
· Öğrenilen gamların tekrarı
· Si2 – Do3 aralığındaki seslerde çalışmalar
· Gamlar ve Üst Alan Seslerinde Çalışmalar |
Uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
14) |
· Si2 – Do3 aralığındaki seslerde çalışmalar
· Genel tekrar
· Üst Alan Seslerinde Çalışmalar |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
15) |
· Genel tekrar
· Üst Alan Seslerinde Çalışmalar
· Öğrenilen gamların tekrarı |
Uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
16) |
• Dönemin genel tekrarı
· Final Sınavı |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|