Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC169 | ||||||||
Ders İsmi: | Viyolonsel I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BİKE ÖNER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BİKE ÖNER Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu programla öğrencinin; 1. Çello eğitiminin temel becerilerini edinmesi, 2. Çello ile ilgili teknik terminolojiyi doğru ve yerinde kullanması, 3. Çello eğitimi sürecinde karşılaşılabilecek temel veya orta düzey seslendirme tekniklerini kavraması ve uygulaması, 4. Temel nüans terimlerini kavraması ve uygulaması, 5. Farklı ölçü biçimlerini kavraması ve kullanması, 6. Temel artikülasyon ve süsleme terimlerini kavraması ve kullanması, 7. Eserleri müzikal duyarlılıkla seslendirmesi, 8. Bireysel çalışmalarında sorumluluk bilinci geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çello Dersi Öğretim Programı’yla öğrencilere kazandırılması hedeflenen beceriler 1. Doğru duruş ve oturuş 2. Pizzicato tekniği ile parmak kullanımı 3. Sol el parmak kullanımı 4. Yay kullanımı 5. Eş güdümlü çalma 6. Sol ve Re Majör gamları seslendirme 7. Deşifre becerisi 8. Sol ve Re Majör tonlarında etüt 9. Tonalite tanıma 10. Sol ve Re Majör tonlarında icra ve yorumlama 11. Analitik düşünme, transpoze yapabilme 12. Do Majör tonunda eser ve etüt 13. İletişim 14. İş birliği 15. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanma 16. Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma 17. Problem çözme 18. Bireysel çalışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1-Çelloda doğru tutuş, oturuş 2-Tuşe üzerinde sol el parmak yerleşimi 3-Sol elin parmak numaralarını öğrenme 4-Pizzicato tekniğini uygulama 5-Egzersizlerle birlik, ikilik, dörtlük nota sus değerlerini kullanma | |
2) | 1- Yay kullanımına başlar 2- Yay ile birlik, ikilik, dörtlük nota kullanmaya başlar. 3- Sol el ile beraber birinci pozisyonda Sol Majör ve Re Majör seslerini farklı nota değerleri ile öğrenmeye başlar. | |
3) | 1-Sol ve Re Majör tonlarında gam çalabilme. 2- Birlik, ikilik, dörtlük notaları öğrendiği gamlarda uygulayabilme 3- Birinci pozisyondaki notaları doğru entonasyon ile bulabilme 4- Yay tekniğini geliştirme 5- Çello üzerinde nüansları uygulama 6- Çelloda parmak numaralarını tanıma 7- Yay kullanımında legato ve stacatto tekniklerini uygulama. | |
4) | 1- Sol ve Re Majör gamlarının sesleri ile etüt çalışmaları yapar. 2- Çaldığı alıştırmalardaki diyezleri çello üstünde göstermeleri istenir. 3- Eser çalışmasına başlanır. 4-Egzersizler yapılır. 5- Çaldığı eserin transpoze yapması istenir. 6- Sağ el yay kullanımında farklı ritmik yapılarda gam çalışması yapılır. | |
5) | 1- Öğrendiği eserleri farklı ritmik yapılarla çalması istenir. 2- Yeni eser ve etüt eklenir | |
6) | 1- Birinci pozisyonda kullanılan 4 teldeki notaları tanır. 2- Do Majör gamına başlar. | |
7) | 1- 2 ve 4 bağlı gamları öğrenir. 2- Arpej çalışmalarına başlar. 3- Arpejleri 3 bağlı olarak yapmaya başlar. 4- Yay kullanımı için farklı egzersizler yapar. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | 1- Yeni eserlere başlar. 2- Birinci pozisyondaki eserlerde tonalite ayrımını yapar. 3- Transpoze yapar. 4- Etüt çalışmaları ile sol el parmak kullanımını geliştirir. | |
10) | 1- Entonasyon çalışması için etüt | |
11) | 1- Doğru entonasyon için egzersizler 2- Yay kullanımını geliştirmek için farklı ritmik egzersizler | |
12) | 1- Yay tekniğini geliştirme 2- Sol el parmak güçlendirme | |
13) | Metronom kullanımı ile çalıştığı egzersizleri hızlandırma çalışmaları. | |
14) | 1- Eser ve etüt çalışması | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Finale Syllabus 2023 How to write finale Finale user manual |
Diğer Kaynaklar: | Finale Syllabus 2023 How to write finale Finale user manual |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |