Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZS401 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayarda Nota Yazım Teknikleri I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, kendi müziklerini daha bilinçli bir şekilde kaydetmeyi ve müzik prodüksiyon becerilerini geliştirmeyi amaçlayan öğrenciler için, uygulamalı ve teknik bilgilerle sağlam bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dönem boyunca, ses kayıt ve edit yazılımlarının özelliklerini kullanarak dinleme, analiz etme ve kaydedilmiş kanallardaki sesi işleme yöntemleri üzerinde çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sibelius, Finale, MuseScore gibi popüler nota yazım programlarının öğrenilmesi Temel arayüz ve özelliklerin keşfi | |
2) | · Belgeyi aç · Dizek oluşturma | |
3) | · Kurulum sihirbazı · Şablonlar | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
4) | · Ölçü ekle · Uygun ölçü | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
5) | · Basit puanı düzenle | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
6) | · Sayfa görünümü · Görünümü kaydır · Stüdyo görünümü | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
7) | · Manage parts · Page format | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
8) | Ara Sınav | |
9) | · Artikülasyon · Akorlar · ifade | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
10) | · Hyper scribe · Key signature · lyrics | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
11) | · Yeniden boyutlandır · Giriş araçları | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
12) | · Puan yöneticisi · Oynatma kontrolleri | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
13) | · Özel araçlar paleti | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
14) | · Puanlama ve düzenleme | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
15) | • Puanlama ve düzenleme 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
16) | · Final Sınavı | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders esnasında yapılan anlatım. |
Diğer Kaynaklar: | Mac ve Windows kullanıcıları için önerilen DAW, Cubase veya Logic Pro’dur Öğrencilerin, çalışma yaptıkları ses projelerini ve ödevlerini dinleyebilmek ve geliştirebilmek için kişisel bilgisayarların ve gerekli diğer sistemin (hoparlör veya kulaklık vs.) mevcut olduğu kabul edilir. Okul Ses Kayıt ve Dinleme Stüdyosu envanterindeki ekipman öğrenci kullanımına açıktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |