Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Güz Dönemi bilgilerinin tazelenmesi.
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik seviyesine göre iki parçanın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun iki parçanın verilmesi.
|
• Anlatım, uygulama |
2) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması.
• Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. |
• Uygulama, anlatım, bireysel çalışma |
3) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. |
• Uygulama, anlatım, bireysel çalışma |
4) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni üç parçanın çalışılmak üzere verilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Uygulama, anlatım, bireysel çalışma |
5) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
6) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni iki parçanın dönem sınavı sonrası çalışılmak üzere verilmesi. |
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
7) |
• MIDTERM EXAM
• Ses eğitimi hakkında genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik icra edilecek eserlerin dönemine / bestecisine/ parçaların anlamına ait bilgilerin dinlenmesi.
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik beş parçanın enstrüman eşliği ile icrası. |
• Eser icrası, anlatım |
8) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. |
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
9) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
10) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni üç parçanın verilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. |
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
11) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. |
• Uygulama, bireysel çalışma |
12) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. |
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
13) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
14) |
• FINAL EXAM
• Ses eğitimi hakkında genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin dönemine / bestecisine/ eserlerin anlamlarına ve rolün karakterine ait bilgilerin dinlenmesi.
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik beş parçanın enstrüman eşliği ile icrası.
|
• Eserlerin icrası, anlatım. |