MSC441 Tanbur VIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC441
Ders İsmi: Tanbur VII
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GÖKNİL BISAK ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere Tanbur enstrümanının temel yapısını ve çalım tekniklerini öğreterek, temel
müzikal bilgileri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Temel tanbur teknikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tanburda kullanılan ileri düzey çalım tekniklerini öğrenme.
2) Melodik gelişim: İleri seviye melodi yapıları ve değişik makamlarda çalabilme.
3) Ritmik becerilerin geliştirilmesi: İleri seviye ritimleri çalabilme ve içselleştirme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel tanbur tekniklerinin gözden geçirilmesi, ileri düzey makamların tanıtımı.
2) İleri düzey tanbur parçalarının çalışılması, ritim çalışmaları.
3) İleri düzey nefes kontrolü ve süsleme tekniklerinin pratiği.
4) Repertuarın genişletilmesi, ileri düzey tanbur besteleme denemeleri.
5) Tanbur icra tekniklerinin derinlemesine incelenmesi, melodik gelişim.
6) Performans hazırlıkları, teknik gözden geçirme.
7) Performans ve değerlendirme, dönem sonu değerlendirme.
8) Ara Sınav
9) İleri düzey parçaların çalışılması, yeni makamların tanıtımı.
10) Tanburde nefes kontrolü ve süsleme tekniklerinin derinlemesine çalışılması.
11) Yeni tekniklerin öğrenimi, repertuarın genişletilmesi.
12) Melodik gelişim ve tanburde duygusal ifade üzerine odaklanma.
13) İleri düzey tanbur parçalarının incelenmesi, repertuarın derinlemesine çalışılması.
14) Performans hazırlıkları, öğrenci katılımıyla atölye çalışması.
15) önem sonu konseri, performanslar ve öğrenci değerlendirmesi.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Emin Akan - Tanbur Metodu
Makamlar ve Usulleri - Süleyman Erguner
"Geleneksel Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri" - Rauf Yekta
Geleneksel Türk Müziği tanbur eserleri ve makamlarının kayıtları
Diğer Kaynaklar: Emin Akan - Tanbur Metodu
Makamlar ve Usulleri - Süleyman Erguner
"Geleneksel Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri" - Rauf Yekta
Geleneksel Türk Müziği tanbur eserleri ve makamlarının kayıtları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18