Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC457 | ||||||||
Ders İsmi: | Kitle İletişim ve Medya | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kitle iletişimi kavramını anlatmak, medyanın rolünü anlamalarını sağlamak, medya analizi becerilerini geliştirmek ve medya okuryazarlığını artırmak için bir çerçeve sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kitle iletişimi kavramını anlama ve temel ilkeleri kavrama. Medyanın toplum üzerindeki etkilerini değerlendirme. Medya analizi yapma becerileri kazanma. Medya okuryazarlığını geliştirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kitle İletişimi ve Kavramlar | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
2) | Kitle iletişimi nedir, temel kavramlar, medyanın rolü | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
3) | Medya Kurumları ve Yapısı | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
4) | Medya şirketleri, organizasyonlar, medya yapıları | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
5) | Medya ve Toplum İlişkisi | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
6) | Medyanın toplum üzerindeki etkileri, toplumsal sorumluluk | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
7) | Medya Analizi ve Eleştiri | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
8) | Medya içerik analizi, eleştirel medya okur-yazarlığı | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
9) | Dijital Medya ve Yeni Medya | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
10) | Dijital medyanın yükselişi, sosyal medya ve yeni medya trendleri | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
11) | Medya Etiği ve Hukuk | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
12) | Gazetecilik etiği, medya hukuku, sansür ve özgürlük | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
13) | Medya Planlama ve Stratejileri | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
14) | Medya planlama, reklam stratejileri, medya projeleri | Ders notları öğrencilere ders saatinde temin edilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | "Understanding Media: The Extensions of Man" - Marshall McLuhan |
Diğer Kaynaklar: | "Understanding Media: The Extensions of Man" - Marshall McLuhan |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 1 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 4 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 1 |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Sosyal Faaliyet | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |