MSM302 TSM Ses Eğitimi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSM302
Ders İsmi: TSM Ses Eğitimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere Türk Sanat Müziği repertuarında kullanılan ses eğitimi tekniklerini
öğreterek, düzeyde TSM ses repertuarını icra edebilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Solfej bilgisini ve nota okuma yeteneğini geliştirme.
Türk Sanat Müziği makamlarını anlama ve kullanma becerisi.
TSM repertuarında kullanılan makam ve usullerde sözleri doğru bir şekilde ifade etme.
Vokal teknikleri üzerine pratik yapma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Solfej bilgisini ve nota okuma yeteneğini geliştirme.
2) Türk Sanat Müziği makamlarını anlama ve kullanma becerisi.
3) TSM repertuarında kullanılan makam ve usullerde sözleri doğru bir şekilde ifade etme.
4) Vokal teknikleri üzerine pratik yapma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel müzik terimleri, nota okuma, ve vokal ısınma egzersizleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
2) Temel solfej egzersizleri ve nefes kontrolü çalışmaları. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
3) Temel makam bilgisi ve ilk TSM eserinin analizi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
4) Vokal tekniklerin geliştirilmesi ve basit şarkı söyleme pratiği. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
5) İkinci TSM eserinin analizi ve vokal performans egzersizleri. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
6) Yararlı vokal aralıkların çalışılması ve üçüncü TSM eserinin analizi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
7) İleri solfej egzersizleri ve vokal tekniğin geliştirilmesi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
8) Dördüncü TSM eserinin analizi ve vokal performans pratiği. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
9) Makam değişiklikleri ve beşinci TSM eserinin analizi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
10) Ses renginin geliştirilmesi ve vokal aralık çalışmaları Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
11) Altıncı TSM eserinin analizi ve vokal performans pratiği. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
12) Teknik becerilerin geliştirilmesi ve yedinci TSM eserinin analizi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
13) Öğrenci performansları ve vokal tekniklerin değerlendirilmesi Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
14) Dönem sonu değerlendirmeleri, öğrenci performansları ve genel değerlendirme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral Töreyin
Türk Müziği Nazariyat ve Solfej Eğitimi - Hülya Uzun

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34