MBM322 BM Ses Eğitimi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBM322
Ders İsmi: BM Ses Eğitimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ses ve nefes kullanımının gerekliliği üzerine genel bilgiler, diyaframın yeri ve nefes alma çalışmaları, doğru nefes alımının üzerine ses egzersizleri, öğrencinin ses eğitimi alanında ilerleyeceği dala göre sözlü eserlerin icrasıdır.
Dersin İçeriği: • Ses, nefes özellikle Diyafram nefesi kullanımı ve bilgisi
• Diyafram nefesi üzerine alıştırmalar
• Orta seviyesinde sözlü eser icrası

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ses ve solunum organlarının görevleri hakkında genel bilgilerin öğrenilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ödevlerin kontrol edilmesi.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Literatürün gözden geçirilmesi.
2) Piyano veya enstrüman eşliğinde şarkı söylemek.
3) Şarkı söylerken ses ve solunum organlarının doğru kullanımını öğrenmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Anlatım, uygulama, bireysel çalışma
1) • Güz Dönemi bilgilerinin tazelenmesi. • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması. • Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik seviyesine göre iki parçanın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun iki parçanın verilmesi. • Anlatım, uygulama
2) • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Uygulama, anlatım, bireysel çalışma
3) • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Uygulama, anlatım, bireysel çalışma
4) • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni iki parçanın çalışılmak üzere verilmesi. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Uygulama, anlatım, bireysel çalışma
5) • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Anlatım, uygulama, bireysel çalışma
6) • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması. • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni iki parçanın dönem sınavı sonrası çalışılmak üzere verilmesi. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Anlatım, uygulama, bireysel çalışma
7) • MIDTERM EXAM • Ses eğitimi hakkında genel bilgi • Öğrencinin dalına yönelik icra edilecek eserlerin dönemine / bestecisine/ parçaların anlamına ait bilgilerin dinlenmesi. • Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik dört parçanın enstrüman eşliği ile icrası. • Eser icrası, anlatım
8) • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılması. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Anlatım, uygulama, bireysel çalışma
10) • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni iki parçanın verilmesi. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Anlatım, uygulama, bireysel çalışma
11) • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Uygulama, bireysel çalışma
12) • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Anlatım, uygulama, bireysel çalışma
13) • Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların çalıştırılmaya devam edilmesi. • Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri. • Anlatım, uygulama, bireysel çalışma
14) • FINAL EXAM • Ses eğitimi hakkında genel bilgi • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin dönemine / bestecisine/ eserlerin anlamlarına ve rolün karakterine ait bilgilerin dinlenmesi. • Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik dört parçanın enstrüman eşliği ile icrası. • Eserlerin icrası, anlatım.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: For Musical Singers - Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation), Classical Musicals
For Opera Singers - Arie Antiche Band 1,2,3, Mozart Lieder, Brahms Lieder, Verdi Musica da Camera, Donizetti Musica da Camera, Soprano / Tenor / Bariton / Bass Album
Diğer Kaynaklar: 1- Arie Antiche Band 1,2,3
2- Mozart Lieder, Brahms Lieder, Verdi Musica da Camera, Donizetti Musica da Camera
3- Soprano / Tenor / Bariton / Bass Album
4- Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
5- Classical Musicals

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

2

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34