MSC314 Kanun VIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC314
Ders İsmi: Kanun VI
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HAKAN GÜNGÖR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FATİH VURAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Müziğinin başlıca çalgılarından biri olan kanun, telli ve mızraplı çalgılar ailesine ait yaklaşık 3.5 oktavlı bir enstrümandır. Bu ismin etimolojisi; Yunanca kaide, kural anlamına gelen kanon kelimesinden türediği kabul edilse de yapılan araştırmalara göre Arapça’dan dilimize kanun olarak yerleşmiştir. Türkiye, İran ve Arap ülkelerinde kanun, diğer ülkelerde ise yine kanon’dan türemiş bir kelime olan kanonaki olarak tanımlanmaktadır. Kaynakların birçoğunda kanun çalgısının aslen bir Türk olan zamanın büyük filozofu ve musiki bilgini olarak bilinen Ebu Nasr Muhammed Bin Turhan Bin Uzluğu Farabi (870-950) tarafından icad edildiği belirtilmektedir.
Dersin İçeriği: • Kanunda alıştırmalar,
• Sözlü Türk müziği icrası
• Sözsüz Türk müziği icrası
• Kanun icra teknikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Kanunda alıştırmalar
2) • Sözlü Türk müziği icrası
3) • Sözsüz Türk müziği icrası
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Geçmiş dönem tekrarı • Trill çalışması
2) • Trill çalışması
3) • Trill çalışması • Kromatik gam çalışması • Çift el oktavlı etüt çalışması
4) • Kromatik gam çalışması • Çift el oktavlı etüt çalışması • Şarkı formunda eser icrası
5) • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan saz eseri icrası • Çift el oktavlı etüt çalışması
6) • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan saz eseri icrası
7) • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan saz eseri icrası
8) Ara Sınav • Trill çalışması • Kromatik gam çalışması • Çift el oktavlı etüt çalışması • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan şarkı ve saz eseri icrası
9) • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan saz eseri icrası
9) • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan saz eseri icrası
10) • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan saz eseri icrası
11) • Çarpma tekniği için etütler
12) • Çarpma tekniği için etütler
13) • Çarpma tekniği için etütler
14) • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan saz eseri icrası
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı • Trill çalışması • Kromatik gam çalışması • Çift el oktavlı etüt çalışması • Transpoze, Süpürde (1 ses) Kız Neyi (4 ses) ve Mansur (5 ses) akordundan şarkı ve saz eseri icrası • Çarpma tekniği için etütler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders öncesi hazırlanmış notlar.
Diğer Kaynaklar: Ders öncesi hazırlanmış notlar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18