Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZS302 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayarda Nota Yazım Teknikleri II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, kendi müziklerini daha bilinçli bir şekilde kaydetmeyi ve müzik prodüksiyon becerilerini geliştirmeyi amaçlayan öğrenciler için, uygulamalı ve teknik bilgilerle sağlam bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | · Finale programını tanır · Nota yazma segmentlerini anlar · Finale tools açma ve döküman oluşturmaya hakim olur. · Yazılı basılı notaları kopya ederek bilgisayarda yazar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | · Puanlama ve düzenleme 3 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
2) | · Puanlama ve düzenleme 4 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
3) | · Sihirbaz 2'yi kurun · Şablonlar 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
4) | · 2. ölçü ekle · Ölçü 2'yi sığdır | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
5) | · Basit puanı düzenle 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
6) | · Sayfa görünümü 2 · Kaydırma görünümü 2 · Stüdyo görünümü 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
7) | · Bölüm 2'yi yönetin · Sayfa formatı 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
8) | · Midi ve ses araçları 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
9) | · Artikülasyon 2 · Akorlar 2 · İfade araçları 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
10) | · Hiper yazı 2 · Anahtar imza aracı 2 · Şarkı sözü aracı 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
11) | · Yeniden boyutlandırma aracı 2 · Giriş araçları 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
12) | · Puan yöneticisi 2 · Oynatma kontrolleri 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
13) | · Özel araçlar paleti 2 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
14) | · Puanlama ve düzenleme 5 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
15) | • Puanlama ve düzenleme 6 | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
16) | · Final Sınavı | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
Ders Notları / Kitaplar: | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
Diğer Kaynaklar: | Finale Syllabus 2022 How to write finale Finale user manual |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |