Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
yeni dersin tanıtılması, yeni parçalara giriş, eşlik konusunda pratik yaklaşımlar |
eserler, piyano |
2) |
• Gamlar (minimum 3 arıza) ve arpejler, eşlik ve deşifraj parçaları |
PİYANO, PİYANO METODU |
3) |
• Piyano üzerinde deşifrajın hızlandırılması
• Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler) |
PİYANO, ESER NOTALARI |
4) |
• Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2)
• Ritmik uygulamalar, armoninin parçalar üzerinde pratik uygulamaları (bas partisi farkındalığı)
|
PİYANO, METODLAR |
5) |
• Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler
• Destek gam ve egzersizler (yeni) |
PİYANO, NOTA |
6) |
• Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi
• Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi
|
PİYANO, PİYANO METODLARI |
7) |
• Vize öncesi son hazırlıklar
• Performansı kolaylaştırıcı/ ilerletici uygulamalar
• Parçayı kopartmadan yorumlama, teknik yardım
|
PİYANO, NOTALAR |
8) |
• VİZE SINAVI
• Gamlar (minimum 3 arıza) ve arpejler
• El pozisyonları, postür, parmak numaraları
• Piyano üzerinde deşifrajın hızlandırılması
• Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler)
• Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2)
• Ritmik uygulamalar, armoninin pratik uygulamaları (bas partisi farkındalığı)
• Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler
• Destek gam ve egzersizler (yeni)
• Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi
• Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi
• Performansı kolaylaştırıcı/ ilerletici uygulamalar
• Parçayı kopartmadan yorumlama, teknik yardım
|
PİYANO, ÇALINAN ESERLERİN NOTALARI |
9) |
• Yeni parça ve uygulamalar
• Vize performansının birlikte değerlendirilmesi, çalışma metoduna ve performansa dair tavsiyeler
|
PİYANO, NOTALAR |
10) |
• 4 ve 5 diyezli gamlar (uygun seviyede öğrencilerle)
• Basit caz ve eşlik kalıpları
• Yeni parça üzerine uygulamalar, deşifraj kontrolü
|
PİYANO, NOTALAR |
11) |
• Yeni ve eski parçalardaki öğrenciye zor gelen noktaların gözden geçirilmesi
• Geçen dersin teorik bilgilerinin uygulaması
• Sağ ve sol elin birbiriyle ilişkilendirilmesi, dinamikler, parçada inceliklerin tespit edilmesi
|
PİYANO, NOTALAR |
12) |
• Yeni parçada bölgesel çalışmalar
• Dinamik ve temponun gözden geçirilmesi
• Performansta akıcılığı sağlayan etmenler
• Çalışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi
|
PİYANO, NOTALAR |
13) |
• Eser icrasına odaklanmak
• Teknik veya doğru stil bilgisi eksiklerini parça üzerinde düzeltmek
|
PİYANO, NOTALAR |
14) |
• Geniş odaklı eser icrası, performans, son rötuşlar
• Yorulmama, az yanlış yapma, devam etme stratejileri
• Final sınavına hazırlık
|
PİYANO, NOTALAR |
15) |
FİNAL SINAVINA HAZIRLIK |
PİYANO, NOTA |
16) |
FİNAL SINAVI |
PİYANO, ÇALINACAK ESERLERİN NOTALARI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
5 |
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|