MZS366 Yardımcı Çalgı II (Piyano)İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS366
Ders İsmi: Yardımcı Çalgı II (Piyano)
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: temel- Orta arası düzey solo piyano ve eşlik parçalarının dönem ve stiline uygun olarak, doğru teknik ile akıcı biçimde seslendirilmesi.
Dersin İçeriği: armonik/ ritmik kalıplarla eşlik/emprovizasyon odaklı yeni alıştırmalar.
Yeni parçalar: öğrencinin ilerlemesi ve seviyesinin paralelinde ağırlıklı Barok Klasik ve Romantik dönemlerden seçilen eserlerin icrasına yönelik çalışma, öğrencinin konser öncesi yapması gerekenler, performansa hazırlık.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) gam ve arpejler (tekrar ve yeni gamlar)
2) Armonik ve ritmik yürüyüşler (orta seviye)
3) eşlik ve emprovizasyon (tekrar ve daha ileri seviyede ele alınışı)
4) eser icrası
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) yeni dersin tanıtılması, yeni parçalara giriş, eşlik konusunda pratik yaklaşımlar eserler, piyano
2) • Gamlar (minimum 3 arıza) ve arpejler, eşlik ve deşifraj parçaları PİYANO, PİYANO METODU
3) • Piyano üzerinde deşifrajın hızlandırılması • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler) PİYANO, ESER NOTALARI
4) • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2) • Ritmik uygulamalar, armoninin parçalar üzerinde pratik uygulamaları (bas partisi farkındalığı) PİYANO, METODLAR
5) • Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler • Destek gam ve egzersizler (yeni) PİYANO, NOTA
6) • Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi • Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi PİYANO, PİYANO METODLARI
7) • Vize öncesi son hazırlıklar • Performansı kolaylaştırıcı/ ilerletici uygulamalar • Parçayı kopartmadan yorumlama, teknik yardım PİYANO, NOTALAR
8) • VİZE SINAVI • Gamlar (minimum 3 arıza) ve arpejler • El pozisyonları, postür, parmak numaraları • Piyano üzerinde deşifrajın hızlandırılması • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler) • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2) • Ritmik uygulamalar, armoninin pratik uygulamaları (bas partisi farkındalığı) • Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler • Destek gam ve egzersizler (yeni) • Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi • Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi • Performansı kolaylaştırıcı/ ilerletici uygulamalar • Parçayı kopartmadan yorumlama, teknik yardım PİYANO, ÇALINAN ESERLERİN NOTALARI
9) • Yeni parça ve uygulamalar • Vize performansının birlikte değerlendirilmesi, çalışma metoduna ve performansa dair tavsiyeler PİYANO, NOTALAR
10) • 4 ve 5 diyezli gamlar (uygun seviyede öğrencilerle) • Basit caz ve eşlik kalıpları • Yeni parça üzerine uygulamalar, deşifraj kontrolü PİYANO, NOTALAR
11) • Yeni ve eski parçalardaki öğrenciye zor gelen noktaların gözden geçirilmesi • Geçen dersin teorik bilgilerinin uygulaması • Sağ ve sol elin birbiriyle ilişkilendirilmesi, dinamikler, parçada inceliklerin tespit edilmesi PİYANO, NOTALAR
12) • Yeni parçada bölgesel çalışmalar • Dinamik ve temponun gözden geçirilmesi • Performansta akıcılığı sağlayan etmenler • Çalışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi PİYANO, NOTALAR
13) • Eser icrasına odaklanmak • Teknik veya doğru stil bilgisi eksiklerini parça üzerinde düzeltmek PİYANO, NOTALAR
14) • Geniş odaklı eser icrası, performans, son rötuşlar • Yorulmama, az yanlış yapma, devam etme stratejileri • Final sınavına hazırlık PİYANO, NOTALAR
15) FİNAL SINAVINA HAZIRLIK PİYANO, NOTA
16) FİNAL SINAVI PİYANO, ÇALINACAK ESERLERİN NOTALARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: seçilen parçalar ve egzersizler
Diğer Kaynaklar: cd ve işitsel kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34